Sökning: "kravfångst"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet kravfångst.

  1. 1. Bokningstjänst – I en mobilapplikation : Skapandet av ett mobilt gränssnitt till Mittuniversitetets bokningstjänst

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Timmy Nord; Simon Nalin; [2021]
    Nyckelord :Human-computer-interaction; Prototyping; React Native; User interface; Mobile application; Människa-datorinteraktion; Prototyp; React Native; Användargränssnitt; Mobilapplikation;

    Sammanfattning : Tillgängligheten och användandet av grupprum vid universitet är viktigt för studenter då majoriteten av studenternas studietid är på egen hand. Grupprum erbjuder en plats för diskussion och studier, vilket är viktigt för att uppnå en god studiemiljö. LÄS MER

  2. 2. Att fastställa metod för effektiv behovs-och kravhantering i IT-projekt : En fallstudie på Ninetech

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Adamma Sallah; [2017]
    Nyckelord :Krav; behov; kravstrategi; kravutveckling; kravfångst; metod; IT-projekt; analys;

    Sammanfattning : Kravhantering är en självklar process att använda sig av insamling av krav. Dock så hoppar många över behovsanalysen som ska genomföras innan kravinsamlingen kan påbörjas. Att hoppa över behovsanalysen leder till många brister under kravhanteringen. Behovsanalys genomförs för att alla ska förstå varandra och undvika oklarheter. LÄS MER

  3. 3. Service design för ömsesidigt värdeskapande i kravfångst

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Alexander Metz; [2016]
    Nyckelord :Service Design; requirements elicitation; user participation; co-value; Service Design; kravinsamling; användarmedverkan; ömsesidigt värde;

    Sammanfattning : Trots att användarmedverkan borde vara ”best practice” för att skapa ömsesidigt värde för både beställare och användare inom kravfångst är detta inte fallet. Eftersom Service Design betraktas vara bra för ömsesidigt värdeskapande undersöker rapporten vilka tre Service Designverktyg som kan vara ett alternativ för att fånga krav som speglar ömsesidigt värde. LÄS MER

  4. 4. Att tillämpa återkommande mätning av kundnöjdhet i IT-projekt : En vidareutvecklad modell baserad på modellerna American Customer Satisfaction Index (ACSI) och SERVQUAL

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Roberg Karlmats; Daniel Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Service quality; American Customer Satisfaction Index; CSI; ACSI; Recurring; IT-project; SERVQUAL; Kundnöjdhet; Servicekvalitet; Nöjd Kund Index; NKI; ACSI; Återkommande; IT-projekt; SERVQUAL;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är det allt viktigare för företag att behålla sina existerande kunder då konkurrensen blir allt hårdare. Detta medför att företag försöker vidta åtgärder för att vårda relationer med sina kunder. Detta problem är även högst relevant inom IT-branschen. LÄS MER

  5. 5. A Problem Analysis at Tieto Leading to the Development of a Test-Data-Handler Application

    Master-uppsats, Institutionen för datavetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Ellen Hallgren; [2012]
    Nyckelord :Problem analysis; Test data; Requirement engineering;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to provide the Maftaki team at Tieto a proposal of a tool or improve one of the current tools that will support their processes. In order to find a suitable tool a problem analysis model, as described by Goldkuhl and Rostlinger (1988), was used. LÄS MER