Sökning: "kreativ media"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden kreativ media.
1. Den mediala framställningen av Theodor Engström,Almedalsmördaren : En kritisk diskursanalys om hur Theodor Engström framställts i Aftonbladet, Expressen och Svenska Dagbladet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The threat of lone offenders is a growing problem in Sweden and the world. In this study, three major Swedish newspapers have been selected and analyzed based on their portrayal of a lone wolf perpetrator: Theodor Engström, the man behind the knife murder of the psychiatry coordinator Ing-Marie Wieselgren during the political week in Almedalen, 2022. LÄS MER
2. Investigating Consumer Perception and Speculative AI Labels for Creative AI Usage In Media
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The growing importance of Creative AI and its uncertain impact on people necessitates more research. Current studies mainly focus on technical aspects, neglecting consumer perspectives. LÄS MER
3. Detta ok av kärlek att bära. Ambivalensen inför moderskapsmyten i samtida moderskapslitteratur
Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Litteratur - Kultur – MediaSammanfattning : Moderskapet har under det senaste decenniet stått i centrum i en rad litterära verk i såväl Sverige som Danmark. Uppsatsens syfte är därför att undersöka hur moderskapet gestaltas i fyra samtida romaner, varav Olga Ravns Mit arbejde (2020) utgör analysens huvudfokus. De tre övriga romanerna som dras in i analysen är Maja Lucas Mor. LÄS MER
4. Visualiserad musik : Hur medier och sinnen blandas
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Denna uppsats redovisar en explorativ undersökning och studie av fenomenet och frågeställningar kring hur musik kan bli visuell och hur rytm och ton relaterar till färg. De två teorier som jag använder är intermedialitet och synestesi. LÄS MER
5. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER