Sökning: "kreativa medieval"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden kreativa medieval.

  1. 1. English Arts and Crafts gardens and how they can be modernised in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Kristina Nygren; [2012]
    Nyckelord :Arts and Crafts movement; sustainable garden; Hidcote Manor; Sissinghurst Castle; Ulla Molin; Ulf Nordfjell; Garden Design; modernisation; hållbar trädgård; trädgårdsgestaltning; modernisering;

    Sammanfattning : The aim with this thesis was to investigate what characterises an English Arts and Crafts garden how they could be modernised in Sweden. My research was limited to 20 weeks of full-time writing and worth 30 ECTS. Through literature studies, interviews and site visits I could analyse my findings which resulted in a concrete garden design project. LÄS MER

  2. 2. Gerillamarknadsföring -Konsten att sprida ett budskap med knappa resurser

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARIKA LINDBERG; SEBAHAT ISMAILI; [2011]
    Nyckelord :konsument; brus; subkulturer; conventional and unconventional marketing method; guerrilla; consumer; noise; excess supply; subcultures; konventionella och okonventionella marknadsföringsmetoder; gerilla; utbudsöverskott;

    Sammanfattning : I genomsnitt utsätts vi för 3000 reklambudskap under en dag, men bara cirka 14 % av de okonventionella kampanjerna har någon effekt. Vi har blivit för medvetna om hur reklam påverkar oss och för kritiska mot media för att köpa dessa budskap. Jay Conrad Levinsons grundade för cirka 30 år sedan begreppet gerilla marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Gerillamarknadsföring – konsten att nå konventionella mål med okonventionella metoder

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jon Öhman; Andreas Olsson; [2006]
    Nyckelord :Word-of-mouth; Gerillamarknadsföring; kreativa medieval; kreativ marknadsföring; reklamtrovärdighet;

    Sammanfattning : När mängden reklambudskap ökar och kostnaderna för att synas stiger blir det allt viktigare för företagen att just deras budskap bryter igenom allt brus och når fram till konsumenten. Detta har medfört att vissa företag sökt nya mer okonventionella sätt att göra sin röst hörd, fenomenet kallas gerillamarknadsföring. LÄS MER