Sökning: "kreativitet på arbetsplatsen"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden kreativitet på arbetsplatsen.
1. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER
2. Framtidens kontor - det sociala vardagsrummet? : Utredning av arkitektoniska komponenter och ett gestaltningsförslag på ett befintligt kontor
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Kontoren har ekat tomma sedan pandemins start och många har blivit tvungna att arbeta hemifrån. Arbetsgivarna står nu därför inför en stor utmaning i att få tillbaka sina anställda till kontoret utan tvångsmedel. LÄS MER
3. Distansarbetets omvälvande effekter. Dess påverkan på motivationen och ledarskapet på arbetsplatsen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrunden till studien grundar sig i den ökade mängden distansarbete till följd av Covid-19. Flera företag har på grund av detta fått genomgå stora organisatoriska förändringar som medfört många utmaningar. LÄS MER
4. En kvinnlig kollega bland andra : Hur företag i IT-branschen arbetar med att jämna ut könsfördelningen
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Det råder en brist på kvinnor inom IT-branschen trots år av åtgärder på regerings- ochföretagsnivå. Denna avsaknad leder bland annat till brist på innovation, kreativitet ochminskad konkurrenskraft. LÄS MER
5. Client Relations on the Digital Workplace : A case study on how the consultant-client relationship is affected by remote work during Covid-19
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : During the Covid-19 pandemic, employees all over the world were forced to work from home, meaning that consultants no longer could work physically present with their clients. As the consultant-client relationship is incredibly important for management consulting firms, it is interesting to investigate how these relationships have been impacted by the change and what the implications are for collaboration and performance. LÄS MER