Sökning: "kreativitet socialt arbete"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden kreativitet socialt arbete.
16. Musik som socialt redskap - Ett utvecklingsprojekt i en fritidsverksamhet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : AbstractSyfteFritidshemmen har som mål att bedriva en varierande verksamhet med inslag av olikaestetiska uttryck (Skolverket, 007). Trots detta så har vi, under vår verksamhetsförlagdautbildning, sett att uttrycksformen musik inte används i en större utsträckning i dagensfritidshem. LÄS MER
17. Berättelsen som ett redskap för elevers lärande : En kvalitativ studie om berättelsen som ett motiverande läromedel i spanskundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka att genom läsningen av en berättelse kan läraren motivera elevernas deltagande i sitt lärande och utveckla elevernas kunskaper i det spanska språket. Detta är ett kvalitativt arbete som handlar om hur lärare kan motivera eleverna att delta aktivt i spanskundervisningen, stimulera deras kreativitet samt förbättra deras skriftliga och muntliga färdigheter genom att läsa en berättelse. LÄS MER
18. Kollektiv kreativitet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : En sökning efter framtida arbetsmetoder. En skogstomt i Åkersberga. Sju personligheter. Tre träffar. LÄS MER
19. Den kreativa arbetsplatsen : - att skapa en rumsindelning som främjar företags kreativa arbetsuppgifter
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Detta arbete är en studie i hur kreativitet på arbetsplatsen kan understödjas med hjälp av planlösningen. Genom kvalitativ och kvantitativ insamling av empiri samt litteraturstudier har ett gestaltningsförslag skapats för att lösa detta problem. LÄS MER
20. Finns det några snälla barn? : Om barn och möjligheten att vara - och bli - sitt bästa jag i förskolan.
L3-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : Det är varje barns rätt att i varje stund bjudas möjlighet att vara – och bli – sitt bästa jag under sin vistelse på förskolan. En övertygelse om att vi blir i det sammanhang vi befinner oss beroende på aspekter som tid, miljö och material präglar förskolan jag besökt och den avdelning på vilken min studie är gjord. LÄS MER