Sökning: "kress van leeuwen"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden kress van leeuwen.
1. THE TINY WEIGHT OF EMPTY SPACE
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The primary purpose of this study is to display the multimodal literacies embedded in how professionals deal with death and grief within two digitalized professional environments. One is a center for palliative care, in which death is at the center of professional practice. LÄS MER
2. POTENTIALS FOR LEARNING IN THE DESIGN OF DIGITAL TEXTBOOKS
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The aim of this study was to enhance the knowledge of the learning potentials associated with the different designs of digital textbooks and their implications for the representation of historical content. More specifically, the analysis focused on four Finnish digital history textbooks, with the Winter War being selected as the specific learning unit due to its significant role in the history of Finland. LÄS MER
3. Hotels in Sweden in the regard of green marketing
Magister-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Although marketing has been prevalent for many decades, the concept of green marketing remains relatively novel to both consumers and businesses. In the light of the evolving global climate, and escalating concerns regarding sustainability, businesses are compelled to explore new approaches. LÄS MER
4. Jobba hos oss – men bara om du vill bli kustbevakare! : En multimodal interpersonell analys av Kustbevakningens Jobba hos oss-sidor
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur Kustbevakningen skapar en relation med läsaren och hur de konstruerar bilden av den ideala medarbetaren på sina webbsidor Jobba hos oss. Uppsatsen har ett kritiskt diskursperspektiv (Fairclough, 1995). LÄS MER
5. Discurso multimodal de resistencia en los memes "No a Keiko" antes de la segunda vuelta de las elecciones presidenciales en Perú (2016)
Master-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionenSammanfattning : El presente estudio pretende determinar las estrategias discursivas empleadas en los memes “No a Keiko” para expresar el discurso político de resistencia en contra de Keiko Fujimori antes de la segunda vuelta electoral en Perú (2016). Con esta finalidad, se seleccionaron los 50 memes más compartidos por los usuarios de la página de Facebook “No a Keiko” (publicados entre el 11 de abril del 2016 y el 4 de junio del mismo año) y que contuvieran modos tanto visuales como verbales. LÄS MER