Sökning: "kris kund"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden kris kund.
1. Distanseringens påverkan på revisorns arbete : En kvalitativ studie om revisorns arbete vid begränsad fysisk interaktion
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I mars 2020 klassades Covid-19 som en pandemi och kan liknas en kris vilket medförde att flera företag fått ändra om sina arbetssätt för att kunna förhålla sig till restriktionerna. Revisionsyrket har likt många andra verksamheter drabbats av distansering där fysisk kontakt med kollegor och kunder begränsats. LÄS MER
2. How the Covid-19 pandemic has affected the leadership and the direction of the organization
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats har varit att utforska hur Covid-19 pandemin har påverkat ledarskapet och organisationens riktning. Covid-19 pandemin har påverkar olika delar av ledarskapet. Resultaten visar tydligt att chefer känner sig överbelastade eftersom de måste hantera många administrativa uppgifter och alternerande möten. LÄS MER
3. I krissituation : hur hanterar svenska IT-konsultbolag sin digitala arbetsmiljö?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : I en tid av kris såsom Covid-19 pandemin har det visat sig vara av stor betydelse att kunna hantera omställningen och anpassningsbarheten mot en allt mer digital arbetsmiljö. Att kunna ställa om till dagens moderna, digitala arbetsmiljö har blivit möjligt bland annat tack vare dagens teknologi. LÄS MER
4. Lojalitet i centrum : En studie om hur kundlojalitet påverkas i kristider
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Att ha lojala kunder har blivit avgörande för företag i servicebranschen. När en kris uppstår i samhället där viktiga delar av människors liv förändras, där råd och rekommendationer från myndigheter gör att man inte längre rör sig ute på samma sätt tvingas företag till förändringar och uppoffringar. LÄS MER
5. När Facebook ger röst till tusentals kunder i en kris
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : När Facebook ger röst till tusentals kunder - i en kris Syftet med studien var att undersöka och analysera hur interaktioner, mellan Canal Digital och deras kunder samt kunderna emellan, konstruerade krisen som utvecklades på Canal Digitals Facebook-sida. Studien ämnade till att fördjupa forskningen inom fältet kriskommunikation med avseende på hur en kriskonstruktion utvecklas i interaktioner på sociala medier. LÄS MER