Sökning: "kris kund"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden kris kund.

  1. 1. Distanseringens påverkan på revisorns arbete : En kvalitativ studie om revisorns arbete vid begränsad fysisk interaktion

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Wilma Berglund; Olivia Stolpe; [2022]
    Nyckelord :Auditing; Covid-19; Distancing; Communication; Knowledge exchange; Comfort; Audit Quality; Revision; Covid-19; Distansering; Kommunikation; Kunskapsutbyte; Komfort; Revisionskvalitet;

    Sammanfattning : I mars 2020 klassades Covid-19 som en pandemi och kan liknas en kris vilket medförde att flera företag fått ändra om sina arbetssätt för att kunna förhålla sig till restriktionerna. Revisionsyrket har likt många andra verksamheter drabbats av distansering där fysisk kontakt med kollegor och kunder begränsats. LÄS MER

  2. 2. How the Covid-19 pandemic has affected the leadership and the direction of the organization

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Sharmineh Kakoulidis; Dekyi Hederstedt; [2021]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; TQM Total quality management ; change management; direction of the organization; customer need; organizational culture; leadership during crisis; empathy; digital communication channels; digital competence; value-based leadership; self-leadership; authentic-leadership; goal oriented leadership; empathetic leadership; trust based leadership; health-enhancing leadership; systems thinking; innovation; creativity; team; togetherness; reflection; conscious decisions; profitability; work smarter; Covid-19 pandemin; TQM Total quality management ; förändringsledning; ledning av organisation; kund behov; organisationskultur; leda under kris; empati; digitala kommunikationskanaler; digital kompetens; värdebaserat ledarskap; själv ledarskap; autentiskt ledarskap; målorienterat ledarskap; empatiskt ledarskap; tillitsbaserat ledarskap; hälsofrämjande ledarskap; systems thinking; innovation; kreativitet; grupp; togetherness; reflektion; medvetna beslut; lönsamhet; arbeta smartare;

    Sammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats har varit att utforska hur Covid-19 pandemin har påverkat ledarskapet och organisationens riktning.    Covid-19 pandemin har påverkar olika delar av ledarskapet. Resultaten visar tydligt att chefer känner sig överbelastade eftersom de måste hantera många administrativa uppgifter och alternerande möten. LÄS MER

  3. 3. I krissituation : hur hanterar svenska IT-konsultbolag sin digitala arbetsmiljö?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Viktor Olofsson; Jennifer Lundgren; [2021]
    Nyckelord :Digital working environment; Digital Transformation; Crisis; Covid-19; Digital arbetsmiljö; Digital Transformation; Kris; Covid-19;

    Sammanfattning : I en tid av kris såsom Covid-19 pandemin har det visat sig vara av stor betydelse att kunna hantera omställningen och anpassningsbarheten mot en allt mer digital arbetsmiljö. Att kunna ställa om till dagens moderna, digitala arbetsmiljö har blivit möjligt bland annat tack vare dagens teknologi. LÄS MER

  4. 4. Lojalitet i centrum : En studie om hur kundlojalitet påverkas i kristider

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Matilda Ovefelt; Sofia Pettersson; [2020]
    Nyckelord :Times of crisis; customer loyalty; relationship marketing; service business; Kristider; kundlojalitet; relationsmarknadsföring; servicebranschen;

    Sammanfattning : Att ha lojala kunder har blivit avgörande för företag i servicebranschen. När en kris uppstår i samhället där viktiga delar av människors liv förändras, där råd och rekommendationer från myndigheter gör att man inte längre rör sig ute på samma sätt tvingas företag till förändringar och uppoffringar. LÄS MER

  5. 5. När Facebook ger röst till tusentals kunder i en kris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Agnes Nilsson; Johanna Björnbäck; [2016]
    Nyckelord :Keywords: Interaction; crisis; crisis construction; sensegiving communication; sensemaking communication; social media; crisis communication Nyckelord: Interaktion; kris; kriskonstruktion; meningsgivande kommunikation; meningsskapande kommunikation; sociala medier; kriskommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : När Facebook ger röst till tusentals kunder - i en kris Syftet med studien var att undersöka och analysera hur interaktioner, mellan Canal Digital och deras kunder samt kunderna emellan, konstruerade krisen som utvecklades på Canal Digitals Facebook-sida. Studien ämnade till att fördjupa forskningen inom fältet kriskommunikation med avseende på hur en kriskonstruktion utvecklas i interaktioner på sociala medier. LÄS MER