Sökning: "kriskommunikation Röda korset"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden kriskommunikation Röda korset.
1. Rädda Korset : En kvalitativ studie av Röda Korsets uttalanden under af Donner-skandalen
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Kommunikationschefen på Röda Korset, Johan af Donner, förskingrade åtta miljoner kronor från både Röda Korset och Cancerfonden. Detta nådde till slut de svenska tidningarna som skrev om skandalen, främst under år 2009 och 2010. LÄS MER
2. Kriskommunikation i ett senmodernt samhälle : exemplet Svenska Röda Korset
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The purpose of this study is to examine how an organization communicates during a crisis and how a crisis can affect an organization's reputation/credibility in late modernity. The focus is on how the Swedish Red Cross handled crises from summer 2009 until spring 2010, and how the organization's reputation/credibility was affected by the fact that society has changed. LÄS MER
3. Röda Korsets hantering av den egna krisen : mediedrevet mot Röda Korset och Bengt Westerberg
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : I denna uppsats analyseras åtta artiklar publicerade av fyra stora, svenska dagstidningar. Syftet med analysen är att analysera välgörenhetsorganisationen Röda Korsets kriskommunikationsstrategier under organisationskrisen där styrelseordförande Bengt Westerbergs arvode är i nyhetsmediernas fokus. LÄS MER
4. Kriskommunikationsstrategi och varumärke : En fallstudie av svenska Röda Korset genom dialogisk analys
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskapSammanfattning : Title: Crisis communication strategy and brand – A case study of Swedish Red Cross through dialog analysis Author: Anneli Saarela Presented: 01.06.2010 Purpose: The study addresses the subjects of crisis communication and organisational brand, in relation to stakeholders and brand reputation. LÄS MER
5. Ett bortspolat paradis - Längtan efter exotiska platser med svensk hjälp : En studie i myndigheters och organisationers kriskommunikation efter tsunaminkatastrofen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syfte: Att undersöka: Hur samarbetet mellan de olika myndigheterna och organisationerna fungerade på det kriskommunikativa planet i samband med tsunamikatastrofen annandag jul 2004. Hur tilliten till de abstrakta systemens experter påverkades vid katastrofen. LÄS MER