Sökning: "kriskommunikation kvalitativ innehållsanalys"

Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden kriskommunikation kvalitativ innehållsanalys.

  1. 11. När krisen kommer, en känslosam berättelse

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Josefine Danielsson; Lovisa Englund Arvidsson; Hanna Menonen; [2022-08-01]
    Nyckelord :Narrativ; retorik; covid-19; kriskommunikation; Danmark; Sverige; myndigheter; kampanjfilm;

    Sammanfattning : During the covid-19 pandemic, citizens faced many changes in their everyday lives and it was up to the authorities to communicate to the population how that adaptation would work and look like. This essay will examine Sweden and Denmark's crisis communication strategies based on campaign films from each country's responsible authorities. LÄS MER

  2. 12. Förvarsmaktens viktigaste vapen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Malin Forsander; Axélia Hamrén; [2022]
    Nyckelord :Intern kriskommunikation; Försvarsmakten; Militärstrategisk kommunikation; Myndigheters kommunikation; Meningsskapande; Ambassadörskap; HRO; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka medarbetares uppfattningar om intern kriskommunikation. I fallstudien studeras den svenska Försvarsmakten under de två första månaderna av kriget i Ukraina. LÄS MER

  3. 13. "Good luck trying to cancel me" : En kvalitativ innehållsanalys av Youtube-profilen Logan Pauls reparationsstrategier under Aokigahara-incidenten

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maja Levinsson; Tilde Elf; [2022]
    Nyckelord :crisis communication; Youtube; Logan Paul; strategies; qualitative content analysis; visual analysis; cancel culture; apologia; image repair theory; kriskommunikation; Youtube; Logan Paul; strategier; kvalitativ innehållsanalys; visuell analys; cancelkultur; apologia; image repair theory;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka hur Youtube-profilen Logan Paul agerade under en kris orsakad av det som populärkulturen kallar cancelkultur. Tre av Logans Youtube-videor undersöktes för att studera vilka reparationsstrategier och visuella element han använde sig av i videorna publicerade efter Aokigahara-incidenten. LÄS MER

  4. 14. 24 luckor missnöje : En kvalitativ innehållsanalys av Caia cosmetics och BiancaIngrossos kriskommunikation under kritiken motjulkalendern

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linn Ernholm; Emma Lindström; [2022]
    Nyckelord :Caia cosmetics; Bianca Ingrosso; kriskommunikation; krisstrategier; influencer;

    Sammanfattning : • Problemformulering och syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersökavarumärket Caia cosmetics kontra delägaren och influencern Bianca Ingrossos krishantering.Eftersom många förknippar varumärket Caia med Bianca Ingrosso så vill vi se hur både Caiaoch Bianca hanterar krisen och om de använder sig av samma strategiska kommunikativainsatser eller inte. LÄS MER

  5. 15. ”Drevet går” : En kvalitativ studie om Cancel-kultur och kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Erika Åkerström; Michaela Engstrand; [2021]
    Nyckelord :Drev; Cancel-kultur; Media; Kriskommunikation; Diskurs;

    Sammanfattning : Cancel-kultur är ett nytt begrepp som är en kultur där huvudsyftet när någon begått ett misstag, är att direkt hänga ut personen och få denne exempelvis uppsagd från sitt arbete eller utestängd från en specifik miljö. Det startar oftast med ett drev i sociala medier, vilket innebär att en person har blivit uthängd och leder till en snöbollseffekt där hatet mot denna person snabbt eskalerar. LÄS MER