Sökning: "kriskommunikation kvalitativ innehållsanalys"
Visar resultat 6 - 10 av 33 uppsatser innehållade orden kriskommunikation kvalitativ innehållsanalys.
6. Ett hot mot demokratin : En kvalitativ innehållsanalys av myndigheters kriskommunikation i samband med mordet i Almedalen
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I följande studie undersöks myndigheters kriskommunikation i samband med mordet i Almedalen, sommaren 2022. De myndigheter som undersöks är Polismyndigheten, Åklagarmyndigheten och Säkerhetspolisen. LÄS MER
7. “Det finns en strejkkultur hos SAS” : En kvalitativ innehållsanalys av SAS kriskommunikation under pilotstrejkerna 2019 och 2022
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie är ämnad att undersöka hur SAS utformat deras kriskommunikation under pilotstrejkerna 2019 och 2022. De både strejkerna bröt ut som en konsekvens av brutna förhandlingar mellan SAS och skandinaviska pilotföreningarna. LÄS MER
8. "Dela gärna vidare" : En kvalitativ innehållsanalys av svenska partiledares kriskommunikation på Instagram under sommaren 2023 gällande koranbränningarna och det försämrade säkerhetsläget
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Under sommaren 2023 präglades Sverige av koranbränningar och ett försämrat säkerhetsläge. Studien undersöker svenska partiledares kriskommunikation på plattformen Instagram under denna period och studiens syfte är således att undersöka hur svenska partiledare använde plattformen Instagram som kommunikationskanal för kriskommunikation under sommaren 2023. LÄS MER
9. Krishantering för Sverige - i tiden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study aims to analyze which strategies the Swedish Royal House uses to manage crises. The study thus intends to contribute to the field of strategic communication, regarding how social institutions can communicate strategically during crises, depending on the level of responsibility, reputation capital and previous crisis history. LÄS MER
10. CSR i förhållande till legitimitet vid en skandal : En kvalitativ innehållsanalys om hur BMW och Volkswagen använt CSR-kommunikation, vid en skandal
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ innehållsanalys vars syfte är att beskriva och analysera hur CSR har använts som ett verktyg vid en skandal hos företagen BMW och Volkswagen för att återfå sin legitimitet. Uppsatsen bidrar med kunskap kring hur CSR kan användas som ett verktyg vid en skandal hos de valda företagen för att återfå sin legitimitet. LÄS MER