Sökning: "kriskommunikation reklam"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden kriskommunikation reklam.
1. Slöjan i mångfadens ljus : En diskursanalys av hur svenska företag hanterar jämlikhetskritik
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/GenusvetenskapSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur svenska företag hanterar jämlikhetskritik genom en analys av två parters kritiserade reklamkampanjer där kvinnor i sjal representeras. Jämlikhetens konflikt med kapitalismen är central och i studien behandlas frågor om makt, representation, genus och ras. LÄS MER
2. "Det är det jag brukar säga, vi jobbar ju med ständig kriskommunikation" : En receptionsstudie av hur känslor används av kommunikatörer samt tolkas av mottagare i hållbarhetskommunikation
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The purpose of this reception study is to increase the understanding of how perceptions correspond between communicators and recipients regarding which feeling is perceived to engage the most in the context of sustainability communication. The theoretical frame stretches from Sara Ahmed's theory about how actions are reactions of feelings, the green gap, living in denial, Tim Jensen’s theory about environmental guilt and theories in politics that include subactivism and Chantal Mouffe's theory about the importance of an “us and them” in opposition political movements. LÄS MER
3. Online firestorm: Hot eller möjlighet?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Existing research on online firestorms is usually based on the common assumpt- ion that the phenomenon poses a threat to brands, which at all costs need to be prevented, mitigated or eliminated. In this study we offer a different perspective of the preconceived notion of an online firestorm and argue that an online firestorm does not necessarily have to be counteracted, but rather can strengthen a brand. LÄS MER
4. I ögat av en firestorm- en netnografisk studie om svenska parakrisers dynamik
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : In Sweden, we increasingly face headlines where organizations are accused of inappropriate statements, offending ads and unethical actions. These firestorms, which emerge without any warnings, cause major challenges for organizations’ marketing communication. LÄS MER
5. Hos rörmokaren finns de sämsta rören : En kvalitativ fallstudie om sociala mediers betydelse för reklam- och kommunikationsbyråer vid kriskommunikation
Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Problem: Companies are becoming more active in social media. They usechannels such as Facebook, to communicate and interact with theirenvironment. In connection with this, companies must also be prepared todeal with crises in social media. Previous research shows no clear guidelineson how companies can work in social media to prevent crises. LÄS MER