Sökning: "kriskommunikation retorisk analys"
Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser innehållade orden kriskommunikation retorisk analys.
21. ”JEG HAR NULL SKYLD I DENNE SAKEN” En studie över Norska skidförbundets kriskommunikation i Therese Johaugs dopningsfall
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2016 Handledare: Orla Vigsø Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 53 Antal ord: 19 949 Nyckelord: Crisis communication, organizational crisis, crisis management, image restoration, apologia, doping, Therese Johaug, Norwegian Ski Federation, Clostebol, anabolic steroids. Syfte: Syftet med studien är att undersöka Norska skidförbundets (NSF) kriskommunikation i samband med att Therese Johaug testat positivt för det dopningsklassade preparatet Clostebol. LÄS MER
22. "Det finns inget mellan dom och oss" : Om kriskommunikationen under Nordeas presskonferens efter Panamaskandalen
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur en stor bank väljer att hantera en förtroendekris under en presskonferens. Genom att analysera Nordeas presskonferens som hölls i Stockholm den 7:e april 2016 i samband med den så kallade Panamaskandalen, ämnar studien utreda vilka retoriska strategier Nordea använder sig av samt hur bankens karaktär framställs under presskonferensen. LÄS MER
23. Flygande kriskommunikation : En retorisk analys av Norwegians och SAS kriskommunikation understrejkförhållanden
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Den 28 februari år 2015 utbryter en strejk på flygbolaget Norwegian. Drygt ett år senare, den 10 juni år 2016, sker samma sak på flygbolaget SAS. Denna studie syftar till att undersöka hur de båda nämnda företagen hanterade respektive strejk kommunikativt. LÄS MER
24. Mjölken som surnade
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Mjölken som surnade Denna studie ämnar undersöka hur en organisation kan kriskommunicera på det sociala mediet Twitter, under en förtroendekris. Det bondeägda kooperativet Arla går på knäna i den rådande mjölkkrisen, trots det har det uppdagats att delar av Arlas organisation haft en osund kostnadskultur. LÄS MER
25. Praktisk Krishantering : Om kriskommunikation i praktiken
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Denna normativa studie syftar till att få en djupare förståelse för hur kriskonsulter arbetar med krishantering i praktiken. Ramen för krishantering har vidgats i och med sociala mediers uppkomst vilket medfört komplikationer såväl som möjligheter för organisationer som drabbas av kris. LÄS MER