Sökning: "kriskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 309 uppsatser innehållade ordet kriskommunikation.

  1. 1. Coronapandemins påverkan på Volvo Cars inköpsavdelning på huvudkontoret i Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yasin Erdogdu; Bljodin Ismaili; [2021-06-30]
    Nyckelord :Coronapandemin; covid-19; krishantering; kommunikation; strategiskt inköp; inköpsavdelning; Volvo Cars;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur en inköpsavdelning på ett globalt företagsom Volvo Cars blivit påverkade av coronapandemin och hur de har hanterat krisen.Coronapandemin som anses vara den allvarligaste krisen som den globala befolkningengenomskådat sedan andra världskriget, har skapat enorma problem för företag. LÄS MER

  2. 2. Den obrydda generationen? - En kvalitativ intervjustudie om ungas nyhetsvanor under coronakrisen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Hanna Thorn; Oskar Sundström; Tove Christensen; [2021-02-05]
    Nyckelord :Covid-19; Pandemi; Unga; Media; Nyheter; Nyhetsvanor; Nyhetskonsumtion; Kriskommunikation; Covid-19; Pandemic; Youth; Media; News; News habits; News consumption; Crisis communication;

    Sammanfattning : During the Covid-19 pandemic in Sweden, the younger generation has been portrayed by themedia as an unconcerned group that doesn't follow the Covid-19 restrictions issued by thePublic Health Agency of Sweden and the Swedish government. In our study, we wanted tolook into if and how the pandemic has had an impact on the youths news habits and choice ofnews sources. LÄS MER

  3. 3. Corona och karantän – orsak till oro : En studie om effekterna av frivillig karantän för en sårbar grupp

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Centrum för forskning om samhällsrisker, CSR (från 2020); Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Erik Hessel; [2021]
    Nyckelord :corona; covid-19; quarantine; anxiety; resilience; crisis communication; compliance; corona; covid-19; karantän; oro; resiliens; kriskommunikation; följsamhet;

    Sammanfattning : I slutet av 2019 upptäcktes ett nytt coronavirus vars framfart klassades som en pandemi av WHO i mars 2020. Sjukdomen som följer på viruset, covid-19, har i Sverige klassats som samhällsfarlig sjukdom vilket inneburit att myndigheterna kunnat vidta extraordinära skyddsåtgärder. LÄS MER

  4. 4. Att räkna med det oväntade : En kvalitativ studie om hur ett fastighetsbolag hanterat krisen Covid-19

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fanny Johansson; Isabella Tigerstedt Andrésen; [2021]
    Nyckelord :crisis management; crisis management plan; crisis communication; Covid-19; real estate industry; krishantering; krishanteringsplan; kriskommunikation; Covid-19; fastighetsbranschen;

    Sammanfattning : Denna studie syftade till att analysera hur krisen med pandemin Covid-19 har hanterats inom fastighetsbolaget AMF Fastigheter samt att utvärdera hur väl krishanteringsplanen har implementerats under krisens gång. Studien var av kvalitativ form där intervjuer genomfördes med personer som är i ledande positioner på AMF Fastigheter. LÄS MER

  5. 5. ”Drevet går” : En kvalitativ studie om Cancel-kultur och kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap; Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Erika Åkerström; Michaela Engstrand; [2021]
    Nyckelord :Drev; Cancel-kultur; Media; Kriskommunikation; Diskurs;

    Sammanfattning : Cancel-kultur är ett nytt begrepp som är en kultur där huvudsyftet när någon begått ett misstag, är att direkt hänga ut personen och få denne exempelvis uppsagd från sitt arbete eller utestängd från en specifik miljö. Det startar oftast med ett drev i sociala medier, vilket innebär att en person har blivit uthängd och leder till en snöbollseffekt där hatet mot denna person snabbt eskalerar. LÄS MER