Sökning: "kriskommunikationsstrategi"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet kriskommunikationsstrategi.
1. Identitet, solidaritet, auktoritet : Omtal och positionering i anförandena under de myndighetsgemensamma pressträffarna om covid-19
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur Folkhälsomyndigheten, Socialstyrelsen och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) konstruerar identiteter och gemenskaper med de inledande anförandena under de myndighetsgemensamma pressträffarna om covid-19. Materialet utgörs av 40 transkriberade anföranden från perioden mars 2020 till januari 2021 som analyseras i tre steg. LÄS MER
2. “Den största boven och förgriparen i det här är TV4-ledningen” - En kvalitativ studie om TV4s kriskommunikation under Martin Timell-krisen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Att undersöka vilka strategier TV4 använt sig av i sin kriskommunikation i samband med att en medarbetare anklagats för sexuella trakasserier. Teori: Situational Crisis Communication Theory, Retorisk Arena Metod: Textanalytisk metod Material: 13 texter publicerade mellan den 13 oktober 2017 och 23 november 2017 undersöks. LÄS MER
3. Tjugo år att bygga upp, trettio sekunder att förstöra: En studie om återställande av anseende
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Allt fler företag har idag insett värdet av att upprätthålla ett gott anseende. Trots denna insikt kan vi vanligtvis läsa nyheter om organisationer som fortsatter att begå misstag utifrån dess intressenter och omgivningens förväntningar. LÄS MER
4. Röda Korsets hantering av den egna krisen : mediedrevet mot Röda Korset och Bengt Westerberg
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : I denna uppsats analyseras åtta artiklar publicerade av fyra stora, svenska dagstidningar. Syftet med analysen är att analysera välgörenhetsorganisationen Röda Korsets kriskommunikationsstrategier under organisationskrisen där styrelseordförande Bengt Westerbergs arvode är i nyhetsmediernas fokus. LÄS MER
5. Kriskommunikationsstrategi och varumärke : En fallstudie av svenska Röda Korset genom dialogisk analys
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskapSammanfattning : Title: Crisis communication strategy and brand – A case study of Swedish Red Cross through dialog analysis Author: Anneli Saarela Presented: 01.06.2010 Purpose: The study addresses the subjects of crisis communication and organisational brand, in relation to stakeholders and brand reputation. LÄS MER