Sökning: "kristianstad post"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden kristianstad post.
1. Spelets regler : om postdemokrati och spelpolitik i Sverige
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för hälsovetenskapSammanfattning : Sociologen Colin Crouch beskrev i sin bok ”Post-democracy” från 2004 om en demokrati i förändring, i rörelse bort från den dialogen mellan samhällsaktörer som demokratin tidigare byggt på, för att i ett postmodernt samhälle istället hamna i händerna på en politisk- och företagselit. Denna kvalitativa fallstudie tar sin ansats i begreppet postdemokrati för att studera datainsamlingen av samspelet mellan svenska staten, spelbolag och andra aktörer kring genomförandet av en ny spellag som började gälla i Sverige 1 januari 2019. LÄS MER
2. Fossil åkermarks synlighet i LIDAR : fossil åkermarks visuella potential iförhållande till vanliga typer av marktäcket
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskapSammanfattning : Uppmärksamheten och intresset för LIDAR data har blivit stort under 2000-talet. Som en väletablerad fjärranalysmetod uppvisar den resultat att studera och den kritisk frågan är ”Hur bra är egentligen resultatet att studera?”. I flera tidigare publiceringar infinner sig ofta en okritisk och positiv inställning till tekniken. LÄS MER
3. Förutsättningar för fysiska aktiviteter i fritidshemmet : en kvalitativ undersökning av fritidspedagogers förutsättningar i fritidshemmets undervisning
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med detta forskningsarbete var att belysa hur fritidspedagogernas förutsättningar att arbeta med fysiska aktiviteter på fritidshemmet ser ut. Utöver det undersökte vi även om det fanns strukturella och individuella faktorer som kunde påverka fritidspedagogers förutsättningar att arbeta med fysisk aktivitet på fritidshemmets. LÄS MER
4. Brand new knowledge : how knowledge-intensive startups use social media to build their corporate brand
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Building a corporate brand is as a crucial resource for the survival of companies. Social media as a tool for branding practices has been emphasized in research about startups. In such research, less focus is on certain groups of startups, such as Knowledge-intensive startups (KI Startups). LÄS MER
5. How do influencer marketers affect brand associations? : a semiotic Instagram study in the sports fashion industry
Master-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för Ekonomi och arbetslivSammanfattning : Influencer marketing is an important tool to change and reinforce consumers brand associations. Influencers post content that is trying to create intended brand associations. The consumers’ reactions then decide what the realized brand associations are. LÄS MER