Sökning: "kristoffer roos"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden kristoffer roos.

  1. 1. Klassbaserade motsättningar i Egypten och Mubaraks fall-En fallstudie

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Oskar Zöller; Kristoffer Roos; [2017]
    Nyckelord :Demokratisering; Egypten; Mubarak; Klasstruktur; Historisk sociologi; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I denna uppsats studeras Egypten specifikt. Syftet är att ta reda på vilka klassbaserade motsättningar som fanns i Egypten som ledde fram till Mubaraks fall år 2011. LÄS MER

  2. 2. Analys av lägesavvikelser i delar av Gävle kommuns plana stomnät med nätverks-RTK

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Kristoffer Roos; David Östh; [2015]
    Nyckelord :stomnät; Plana stomnät; lägesavvikelser; nätverks-RTK;

    Sammanfattning : Traditionella stomnät med fasta markerade punkter (s.k. passiva nät) som realiserar ett referenssystem har länge varit dominerande inom den geodetiska infrastrukturen. Numera finns satellitbaserade referenssystem (s. LÄS MER

  3. 3. Arbetsgivarvarumärke : - En kvantitativ undersökning av sambandet mellan ett arbetsgivarvarumärke och motivation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Kristoffer Fredriksson; Emilie Runnegård; [2011]
    Nyckelord :Arbetsgivarvarumärke; employer branding; employer brand; motivation; motivationsfaktorer; motivationsområden; lön; feedback; arbetsuppgifter; utveckling och omgivning.;

    Sammanfattning : Titel: Arbetsgivarvarumärke - en kvantitativ undersökning av sambandet mellan ett arbetsgivarvarumärke och motivation Kurs: Pedagogik med inriktning mot vuxna och arbetsliv C Författare: Kristoffer Fredriksson och Emilie Runnegård Handledare: Gunilla Roos Nyckelord: Arbetsgivarvarumärke, employer branding, employer brand, motivation, motivationsfaktorer, motivationsområden, lön, feedback, arbetsuppgifter, utveckling och omgivning. Syfte: Vårt syfte är att undersöka om arbetsgivarvarumärket kan utgöra en motivationsfaktor samt om det finns andra motivationsområden som de anställda på ett företag anser är viktiga för att de skall motiveras. LÄS MER