Sökning: "kritisk granska ett projekt"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kritisk granska ett projekt.
1. Kunskapsöverföring mellan projekt inom produktutveckling
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Produktutvecklingen är i ständig rörelse. Företag arbetar kontinuerligt med att befinna sig i framkant och att erbjuda nya innovativa lösningar för att kunna konkurrera om marknadsandelar. LÄS MER
2. Kunskapsöverföring mellan projektledare vid överlämning av pågåendeprojekt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kunskapsöverföring, även kallat erfarenhetsåterföring, är ett begrepp som kan ha olika innebörd beroende på sammanhang. Inom projekt handlar det om hur de involverade tar tillvara på samt lagrar kunskap och erfarenheter för att kunna använda det i framtida projekt. LÄS MER
3. Den riskfyllda uppdelningen av världen : en kritisk analys av de globala målen för hållbar utveckling baserad på Sandra Hardings Sciences from Below
L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : Denna studie undersöker FN:s resolution Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development, som inbegriper de nya globala målen för hållbar utveckling från 2015. I undersökningen appliceras ett kritiskt perspektiv på modernitetens ideal för utveckling som belyser genussubjektivitet, ojämlikheter och maktstrukturer. LÄS MER
4. Att planera för lokal utveckling : en genomgång av 22 Leaderområdens strategier
Magister-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Leader är en metod för att utveckla landsbygden. Lokala utvecklingsstrategier för Leadermetoden, en del av Landsbygdsprogrammet för Sverige 2007- 2013, studeras i detta examensarbete. Detta för att undersöka relationen mellan målen som finns i utvecklingsstrategierna och de projekt som har beviljats stöd genom Leadermetoden. LÄS MER
5. Barns rätt till utbildning : - Om svenskt socialt arbete i Togo.
M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur de svenska humanitära organisationerna Tam-Tam, PMU, SoUG samt Barnfonden bedriver/vill bedriva socialt arbete för att främja barns rätt till utbildning och skolgång i Togo. Vidare ämnar studien ta reda på om faktorer som bemötande och förhållningssätt har någon betydelse i deras sociala arbete i landet. LÄS MER