Sökning: "kritisk teori ledarskap"
Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade orden kritisk teori ledarskap.
6. MATEMATIKUNDERVISNING – FRÅN RESULTAT TILL PROCESS En aktionsforkningsstudie kring samverkan i ett höskolepedagogiskt utvecklingsprojekt i lärarutbildning
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Aktionsforskningsstudiens syfte är att följa ett högskolepedagogiskt utvecklingsprojekt och bidra med en bättre förståelse för vad som möjliggör och begränsar utvecklingen av vårt samarbete som lärarutbildare under projektets gång. Teori: Aktionsforskning används som ansats och metodologisk utgångspunkt. LÄS MER
7. Konstruktioner av kön - en kritisk diskursanalys av ett antal åtgärdsprogram
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Lundvall, Malin, Mathiasson, Carina, (2020). Konstruktioner av kön - en kritisk diskursanalys av ett antal åtgärdsprogram. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
8. Arbetslagsledarens uppdrag - distribuerat ledarskap i gymnasieskolan
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Denna studie undersöker hur arbetslagsledarrollen är utformad genom intervjuer och uppdragsbeskrivningar på de kommunala gymnasieskolorna i en svensk storstadskommun. Studien utgår från ett socialkonstruktionistiskt perspektiv och kritisk teori genom Foucault, i form av maktanalys. LÄS MER
9. Att leda i fred och ofred : En kvalitativ och kritisk studie av Försvarsmaktens implementerade ledarskapsmodell
Magister-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med den föreliggande studien var att undersöka det utvecklande ledarskapets (UL) relevans för Försvarsmakten genom att studera dess tillämpning och funktion i utbildnings- och förbandsverksamheten. Undersökningen utgick från en kvalitativ och hermeneutisk ansats, då den baserades på intervjuer och tolkningen av dessa. LÄS MER
10. Digitala verktygs egenskaper och dess användning, enligt eleverna
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammanfattningOttosson Cågård, Ulrika (2017), Digitala verktygs egenskaper och dess användning imatematik, enligt eleverna. (Digital Tools Characteristics and its use in Mathematics,according to the Pupils). Speciallärarprogrammet, Skolutveckling och ledarskap,Lärande och samhälle, Malmö högskola, 90 hp. LÄS MER