Sökning: "kryssningsturism"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet kryssningsturism.
1. Segmenting cruise passengers based on their spatio-temporal similarity : an approach utilising dynamic time warping
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : The present thesis utilises dynamic time warping and cluster analysis with the aim of discovering different touristic profiles. GPS data of cruise passengers intra-destination movement at the destination of Visby, Gotland, was used in the analysis. LÄS MER
2. Marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ studie om marknadsföringsstrategier av kryssningsturism på TikTok och Instagram
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : The study has focused on the marketing strategy for the tourism cruises in the Baltic Sea,specifically Viking Line Sweden and Tallink Silja’s Sweden. The purpose of the study is tosee their marketing strategy on the social media platforms TikTok and Instagram and howtheir users interact with their posts. LÄS MER
3. Land i sikte! En fallstudie om hållbarhetsstrategier på en kryssningsdestination
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
4. Transportlösningar för Visby kryssningskaj : En turistorts utmaningar i högsäsong
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/ElektricitetsläraSammanfattning : In Visby, cruise calls have become less frequent over the years and to prevent this development it has been decided to build a cruise port located south of Visby harbor. To reach Visby the cruise passengers need to pass through the harbor and all its crossings. LÄS MER
5. Kryssningsdestination Visby : En unik destination i Östersjön med en framtida utmaning att attrahera internationella kryssningsturister
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Abstract Kryssningsturismen ökar i Östersjön, och har sedan år 2000 vuxit med mer än 3 miljoner resenärer. Medan marknaden expanderar har utvecklingen för destinationen Visby på Gotland varit nedåtgående sedan år 2005. Avsaknaden av en kryssningskaj i Visby har resulterat i att fartyg inte väljer att stanna till vid destinationen. LÄS MER