Sökning: "kultursponsring"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet kultursponsring.
1. Motstridiga motprestationer : En studie om museers finansiella möjligheter och utmaningar
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : Introduction This master ́s thesis focuses on the financial situation in a number of museums located in Stockholm, Sweden. In particular the study focuses on external financing and sponsorship and which means that are given to meet the conditions surrounding financial support. LÄS MER
2. Avdragsrätten för sponsring vid PR- och marknadsföringsutgifter
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : .... LÄS MER
3. Kultursponsring i Moderaternas motioner : En diskursanalys
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The purpose of this bachelor thesis is to study cultural sponsorshipof cultural institutions and cultural events in some particular pointsof views. Namely, how do the Moderate party look at culturalsponsorship based on their motions and how these motions havebeen received by the Swedish parliament. The aim has beenbroken down into three questions. LÄS MER
4. Integriteten och marknaden : En studie i finansieringsformens påverkan på scenkonst
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Svensk Scenkonst får merparten av sin finansiering från offentliga bidrag. Den senaste tiden har Kulturdepartementet uppmanat till ökade insatser för att höja den privata finansieringen av konst. Kultursponsring från privata företag uppgår idag till 1 % av finansieringen. LÄS MER
5. Kultur & Näringsliv : Samarbeten mellan fälten
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Denna uppsats undersöker de spänningar - i språk, förståelse och kultur - som uppstår mellan de ekonomiska och kulturella fälten för kulturaktören i ett sponsorsamarbete, med fokus på finansiering, genomförande och resultat. Flerfallsstudien baseras på djupintervjuer med sex kulturaktörer i Stockholm, vars inställning till och erfarenheter av näringslivssamarbeten skiljer sig åt. LÄS MER