Sökning: "kund attityder"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden kund attityder.

  1. 1. Kundupplevelsen vid reklammusik : Känslor, tankar och attityder som uppstår vid reklammusik

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Stina Axén; Amanda Holm; [2022]
    Nyckelord :advertising music; customer experience; value process; competitive advantages; music tempo; feelings; thoughts; attitudes; reklammusik; kundupplevelse; värdeprocess; konkurrensfördelar; musiktempo; känslor; tankar; attityder;

    Sammanfattning : Konsumenter exponeras för 2000 reklammeddelanden dagligen men lägger bara märke till fåtal av dem. Musik har en värdefull position i reklam som företag kan använda för att sticka ut i reklambruset. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesidentifikation i reklamfilm : En filmanalys om miljö och scenografi

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emilie Forsgren; [2021]
    Nyckelord :Annonsering; reklam; semiotisk; varumärkesstrategi; marknadsföring; värderingar.;

    Sammanfattning : Fler företag etablerar sig på marknaden där de erbjuder liknande produkter och tjänster.För att skapa ett mervärde till kund kan reklamskapare i marknadskommunikationvisualisera detta i form av attityder. Uppsatsen syftar till att undersöka användandet avmiljöer och scenografi i reklamfilm för att stärka varumärkesidentifikation. LÄS MER

  3. 3. När man pratar, så dansar man med varandra : En kvalitativ studie om dialekter i yrken, som innebär kund- eller patientkontakkt via telefon

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Mikaela Lindberg; [2021]
    Nyckelord :Dialekt; attityder; social identitet; roll;

    Sammanfattning : Föreliggande studies syfte var att nå en förståelse för hur anställda, i yrken som innebär kundellerpatientkontakt via telefon, använder sig av och hanterar sin röst och dialekt i yrket.Vidare avsåg studien att utforska vilka strategier de anställda använder sig av för att hanteraden dialektala problematiken i yrket, samt hur de pendlar mellan ett privat jag respektive ettarbetsjag. LÄS MER

  4. 4. Genomslagskraften för tekniska plattformar i bostadsproduktionen : En studie av användning, verktyg och attityder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Ludvig Dahlin Eriksson; [2020]
    Nyckelord :Platform; Residential platform; Technical platform; Industrial construction; Industrial house construction; Attitudes; Use; Tools; Productivity; Quality; Plattform; Bostadsplattform; Teknisk plattform; Industriellt byggande; Industriellt husbyggande; Attityder; Användande; Verktyg; Produktivitet; Kvalitet;

    Sammanfattning : Byggbranschen står inför en återkommande produktivitets- och kvalitetsproblematik. Plattformar är en central del i det industriella byggandet som är ett strategiskt utvecklingsområde som strukturerar tekniska lösningar, processer och produktionsmetoder inom ett företag. LÄS MER

  5. 5. Användarnas attityd kring influencer marketing via sociala medier : En kvantitativ studie om användandet, attityder och strategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Angelina Gustafsson; Elise Hallberg; Jenny Ta; [2020]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; influencers; influencer marketing; marketing; social media; Celebrity endorsement; influencers; influencer marketing; marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Idag handlar marknadsföring inte längre bara om att kommunicera ut ett budskap till en kund, utan även att hjälpa till att skapa ett bra intryck så att kunderna börjar kommunicera och föra budskapet vidare. I och med digitaliseringen kan företagen använda sig av olika sociala kanaler för att nå ut till en större räckvidd och förmedla sitt budskap till en större grupp konsumenter. LÄS MER