Sökning: "kund kontakt"

Visar resultat 1 - 5 av 95 uppsatser innehållade orden kund kontakt.

  1. 1. Faktorer som påverkar hanteringen av tungt och otympligt gods : En fallstudie på ett tredjepartslogistikföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Nellie Elg; Rebecka Högman; [2023]
    Nyckelord :Heavy and unwieldy goods; loading capacity; time-efficient; warehouse handling; warehouse activities; warehouse; internal logistics; third‐party logistics.; Tungt och otympligt gods; utlastningskapacitet; tidseffektivisering; lagerhantering; lageraktiviteter; lager; internlogistik; tredjepartslogistik.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under de senaste decennierna har behovet gällande effektivare logistikhantering inom alla branscher ökat. Detta härstammar bland annat från förändrade ekonomiska förutsättningar, geopolitiska omvälvningar och utvidgade globala försörjningskedjor. LÄS MER

  2. 2. Event och varumärke : En studie om hur varumärket kan stärkas för att locka till sig en större publik och varumärkets betydelse för framgång

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :David Linder; Sebastian Spåls; [2023]
    Nyckelord :Event; Sociala medier; Branding; Eventmarknadsföring; Varumärke; Konsument; Triangulering;

    Sammanfattning : Med socialamediers framfart har event blivit ett av de vanligaste sätten för marknadsförare att nå sin publik. Utvecklingen av direktkontakt mellan kund och företag ökar också möjligheterna inom marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Hur kan chatbotar designas för att stödja känslan av mänsklig kontakt?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Erika Rönnbäck; [2022]
    Nyckelord :Chatbot; Human Contact; Avatar; Customer Service; Chatbot; Mänsklig kontakt; Avatar; Kundtjänst;

    Sammanfattning : Kundtjänster har länge drivits av människor, under de senaste åren har det övergått till att utvecklas till en mer teknikdriven process. För många organisationer är virtuella chatbotar det första steget i interaktionen med en kund vilket gör att det blir viktigt att förstå hur chatbotarna påverkar användaren. LÄS MER

  4. 4. Distanseringens påverkan på revisorns arbete : En kvalitativ studie om revisorns arbete vid begränsad fysisk interaktion

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Wilma Berglund; Olivia Stolpe; [2022]
    Nyckelord :Auditing; Covid-19; Distancing; Communication; Knowledge exchange; Comfort; Audit Quality; Revision; Covid-19; Distansering; Kommunikation; Kunskapsutbyte; Komfort; Revisionskvalitet;

    Sammanfattning : I mars 2020 klassades Covid-19 som en pandemi och kan liknas en kris vilket medförde att flera företag fått ändra om sina arbetssätt för att kunna förhålla sig till restriktionerna. Revisionsyrket har likt många andra verksamheter drabbats av distansering där fysisk kontakt med kollegor och kunder begränsats. LÄS MER

  5. 5. Kristider - Revisorns arbetsuppgifter : En studie om revisorernas arbetsuppgifter i krissituationer

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Marcus Vogel; Fredrik Johansson; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; authorized auditor; audit; accounting-law; independent; customer relationships; customer advice; digitalization; Covid-19; auktoriserad revisor; revision; revisorslag; fortlevnadsprincipen; oberoende; kundrelationer; kundrådgivning; digitalisering.;

    Sammanfattning : En revisor ska utifrån ett opartiskt och självständigt förhållningssätt granska ett företags redovisning. Uppdraget som revisorn genomför ska enligt gällande lagar genomföras helt oberoende. Det innebär att revisionen inte ska påverkas av yttre omständigheter eller personliga agendor. LÄS MER