Sökning: "kund ny"

Visar resultat 1 - 5 av 178 uppsatser innehållade orden kund ny.

  1. 1. Marknadsföringsbyrån i digital förändring : En kvalitativ studie om hur digital teknologi påverkar affärsrelationen mellan marknadsföringsbyrå och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Lindberg; Ella Persson; [2024]
    Nyckelord :affärsrelationer; marknadsföringsbyrå; digital teknologi; AI; förändring;

    Sammanfattning : Den digitala teknologins inverkan på affärsrelationer har främst studerats inom tillverkningsindustrin och det finns begränsad forskning om ämnet inom andra branscher. En bransch som influerats mycket av digital teknologi är marknadsföringsbranschen där marknadsföringsbyrån och kunden är centrala aktörer. LÄS MER

  2. 2. Hjälmbelysning för cyklister

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Wilma Labor; Sabina Rydén; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företaget Bookman Urban Visibility ville undersöka om det fanns ett behov för att addera en cykellampa, speciellt anpassad till elcyklar till deras produktportfölj. I och med elcyklisternas ökande antal i den urbana stadsmiljön ville Bookman Urban Visibility undersöka marknaden för att se om det både fanns en marknad för elcykellampor, och på vilket sätt de kunde bli en del av denna marknad. LÄS MER

  3. 3. Minimera felaktiga produktförsändelser medhjälp av lean-metoder och standardisering : Minimize incorrect product shipments using lean methods and standardization

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Thea Carlsson; Linn Erlandsson; [2023]
    Nyckelord :Improvement work; lean; standardized working method; distribution center; Förbättringsarbete; lean; standardiserat arbetssätt; distributionscenter;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har utförts på Epiroc DC Holmen som är ett globalt distributionscenterbeläget i Örebro. En hög kvalitetsnivå kan leda till kostnadsbesparingar genom att antaletavvikelser minskar. På DC Holmen, där höga kostnader uppstår på grund avkvalitetsavvikelser vid hantering av tungt gods, är detta av särskilt intresse. LÄS MER

  4. 4. Hur kan resistens i varuflödeskedjan förbättra servicegraden?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jessica Jakobsson; Therese Issa; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Varuflödeskedjor har efter covid-19 pandemins utbrott upplevt stora störningar i flödet.Dagligvaruhandeln fick erfara extrema konsumentbeteende som innebar bunkring ochpanikköp. Dessutom kombinerades detta med råvarubrist och långa ledtider hos leverantörersom ledde till stora förseningar. Detta medförde även en försämrad servicegrad. LÄS MER

  5. 5. Faktorer i en kund–systemleverantörsrelation som bidrar till en framgångsrik införandeprocess av ett Treasury Management System : En fallstudie av Nordkap och tre av dess kundföretag

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emelie Sandgren; [2023]
    Nyckelord :treasury management system; treasury management system implementation; system supplier and customer relationship; communication; education; system implementation; critical success factors;

    Sammanfattning : Införandet av ett informationssystem är en vanlig strategi för att kunna öka konkurrenskraften i företagets verksamhet med syftet att stödja och effektivisera verksamheten. En typ av informationssystem är ett Treasury Management System som kan effektivisera företagets hantering av finansiell information. LÄS MER