Sökning: "kund order process"

Visar resultat 1 - 5 av 119 uppsatser innehållade orden kund order process.

  1. 1. Optimering av produktionseffektiviteten genom förbättrad insikt om genomloppstiden Fallstudie av Åkerstedts Verkstads AB Genomloppstid efter omställning/omstrukturering/renovering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :William Jukic; Per Moberg; [2023-09-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I takt med nya marknadsförutsättningar där företag förhåller ett kundanpassat utbud, är produktionseffektivitet inte längre ett alternativ, utan ett imperativ för företag att förbli konkurrenskraftiga och relevanta. I och med nya kundkrav där man anpassar utbudet efter varje kund, är den problematiska ingången tillverkande företag har, en försummad insikt för hur genomloppstiden, samt samordningen av produktionens procedurer förändras. LÄS MER

  2. 2. Flödeseffektivisering med hjälp av Lean inom legotillverkande verksamhet i CNC-miljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Leonard Marlesson; [2023]
    Nyckelord :Lean; SMED; fishbone diagram; Flow efficiency; Lean; SMED; Fiskbensdiagram; Flödeseffektivisering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete grundar sig på Lean-filosofin och genomförs i samarbete med ett legotillverkande företag vid namn Gloab Konsult AB, som specialiserar sig i CNC-svarvning och precisionsslipning. För att mer i detalj kunna studera olika verktyg och metoder ifrån Leanfilosofin, är syftet med detta arbete att effektivisera en av Gloabs artiklar som går igenom hela deras produktion, från råvarulager till längdsvarv och robotstyrd-precisionsslipmaskin för att slutligen packas ner för leverans till kund, en M2-500. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens påverkan på relationen mellan revisor och kund : En kvalitativ studie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ronja Roos; Gabrielle Nilsson; [2023]
    Nyckelord :audit; digitalisation; communication; audit-client relationship; revision; digitalisering; kommunikation; revisor-kundrelation;

    Sammanfattning : Utbyte av information mellan revisor och kund sker i allt större grad genom digitala verktyg och med hjälp av digitala kommunikationsmetoder. Det innebär att revisionsprocessen blir mer automatiserad vilket resulterar i en minskning av fysiska möten mellan revisor och kund. I sin tur kan det leda till att relationen mellan parterna påverkas. LÄS MER

  4. 4. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Jonathan Blom; [2023]
    Nyckelord :Kundorienterad tjänsteutveckling; samskapande; användarvänliget; kvalitativa kundstudier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER

  5. 5. Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen : En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Samer Salman; Ali Mourad; [2023]
    Nyckelord :Lending process; digitization; private sector; corporate sector; risks; customer satisfaction; credit assessment; relationship-based and transaction-based lending.; Kreditgivningsprocess; digitalisering; privatsidan; företagssidan; risker; kundnöjdhet; kreditbedömning; relations- och transaktionsbaserad kreditgivning.;

    Sammanfattning : Huvudtitel: Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen Undertitel: En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen Ämne: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi – FÖ8015, 15 hp. Författare: Ali Mourad och Samer Salman Nyckelord: Kreditgivningsprocess, digitalisering, privatsidan, företagssidan, risker, kundnöjdhet, kreditbedömning, relations- och transaktionsbaserad kreditgivning. LÄS MER