Sökning: "kund policy"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden kund policy.

  1. 1. Mötesplatsens mening och mål : Kund- och marknadstänkande inom folkbibliotekets förvaltning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för historia och samtidsstudier

    Författare :Daniel Carlson; [2021]
    Nyckelord :library management; ideology; policy documents; public library; political agonism; public sphere; new public management; neoliberalism; democracy; förvaltning; ideologi; styrdokument; biblioteksplan; folkbibliotek; politisk agonism; borgerlig offentlighet; new public management; nyliberalism; demokrati;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Bibliotekets styrning präglas av spänningar mellan ett demokratiskt uppdrag och en ekonomisk förvaltning. Syftet med uppsatsen är att studera motsättningen av folkbibliotekets styrning utifrån denna ideologiska spänning. LÄS MER

  2. 2. Blockchain Technology in the Energy Transition : An Exploratory Study on How Electric Utilities Can Approach Blockchain Technology

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Charlotta Edeland; Therese Mörk; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The blockchain activity within the energy sector is high, and the list of use cases is continuouslygrowing. The distributed and immutable nature of blockchain technology could potentially beleveraged to accelerate the ongoing transition to more decentralized and digitalised energy systemsand to address some of the challenges the industry is facing. LÄS MER

  3. 3. Applying Revenue Management to the Last Mile Delivery Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Peter Finnman; [2018]
    Nyckelord :Revenue Management; Last Mile Delivery; Machine Learning; Supervised Learning; Gaussian Process; Willingness-to-pay; Decision Tree; Dynamic Pricing; Operations Research; Revenue Management Information Flow; Intäktsoptimering; Sista Milen-leverans; Informationsflöden inom Intäktshantering; Maskininlärning; Övervakat Lärande; Gaussiska Processer; Betalningsvilja; Beslutsträd; Dynamisk Prissättning; Verksamhetsforskning;

    Sammanfattning : The understanding of what motivates a customer to pay more for a product or service has al-ways been a fundamental question in business. To the end of answering this question, revenue management is a business practice that revolves around using analytics to predict consumer behavior and willingness-to-pay. LÄS MER

  4. 4. Returprocessens påverkan på relationen mellan kund och företag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Johansson; Catrin Lindquist; [2018]
    Nyckelord :Returns management; customer experience; apparel; e-commerce; customer satisfaction; customer relationship management;

    Sammanfattning : E-handel är i nuläget ett etablerat fenomen som växer för varje år. I samband med att e-handen breder ut sig och försäljningen mellan olika länder ökar bidrar det även till en ökad returgrad. Returgraden inom e-handel är den högsta i jämförelse med övriga försäljningskanaler och är ett hot för många företags överlevnad. LÄS MER

  5. 5. An improvement of the logistic performance for a supplier in a single echelon supply chain by implementing sales lead times in the safety stock policy. : A case study at Bosch Rexroth AB

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Patrik Partin; John Mörrby; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Välutvecklade logistiska processer kan ge ett företag stora konkurrensfördelar vilket resulterar i ökade marknadsandelar (Christopher, 1998). En stor del av den logistiska processen är lagerhållning. Inom lagerhållning är dilemmat var och i vilka kvantiteter lagret skall hållas. LÄS MER