Sökning: "kund psykologi"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden kund psykologi.
1. Motiverad – en fråga om ledarskap? : En intervjustudie kring motivation hos bankanställda
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Studiens syfte var att utifrån kvalitativ metod undersöka vilka faktorer som påverkade motivationen hos bankanställda inom två enheter av retailverksamheten hos en svensk bank och vilka typer av motivation som utifrån informanternas narrativ driver de bankanställda i arbetet. Resultatet utgjordes av sju teman: Det mänskliga mötet, Mål och mening, Gruppen och jag, Trygghet och förändring, Intresset för uppgiften, Värdeord som kulturbärare och Ledarens betydelse. LÄS MER
2. Kvalitet i arbete med ensamkommande flyktingbarn
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematikSammanfattning : Verksamheter som arbetar med ensamkommande flyktingbarn, både kommunala och privata, är av lagar och förordningar kravställda på att uppnå god kvalitet. Att uppfylla dessa krav är både avgörande och extremt viktiga för leverans av god kvalitet och tillfredsställelse av kundernas behov. LÄS MER
3. Kundlojalitet inom svensk herrelitfotboll : En studie i samarbete med IF Elfsborg
M1-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : ABSTRACT Author: Johan Pettersson Title: Customer Loyalty in the Swedish men's elite football - a study with IF Elfsborg Purpose Increase understanding of how to increase customer loyalty when it comes to Swedish elite football. Method A qualitative study using semi-structured interviews for deeper access to the what the people I interviewed feel about the subject. LÄS MER
4. Omsorgsmöten i hemtjänsten : en kvalitativ studie om hemtjänstpersonalens upplevelser av mötet med kunderna med fokus på dimensionerna kvalitet, tid och makt
Kandidat-uppsats, Avdelningen för socialt arbete och psykologiSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att få en ökad förståelse och kunskap för hemtjänstpersonalens upplevelse av mötet med kunderna utifrån aspekterna kvalitet, tid och makt. Vi har genomfört en kvalitativ intervjustudie med sex personer som arbetar inom hemtjänstverksamheten. LÄS MER
5. Implementeringssvårigheter : från ett organisationsorienterat perspektiv och ett systemleverantörsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : I dagens samhälle är systembyte inte någonting nytt och begreppet inte speciellt främmande. Detta är en daglig händelse ute hos organisationerna. Anledningarna till att ett systembyte sker hos en organisation är oändliga, men några tydligt framträdande aspekter finns. LÄS MER