Sökning: "kund psykologi"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden kund psykologi.

  1. 1. Motiverad – en fråga om ledarskap? : En intervjustudie kring motivation hos bankanställda

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Erik Hermansson; [2018]
    Nyckelord :Motivation; ledarskap; försäljning; bank;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att utifrån kvalitativ metod undersöka vilka faktorer som påverkade motivationen hos bankanställda inom två enheter av retailverksamheten hos en svensk bank och vilka typer av motivation som utifrån informanternas narrativ driver de bankanställda i arbetet.   Resultatet utgjordes av sju teman: Det mänskliga mötet, Mål och mening, Gruppen och jag, Trygghet och förändring, Intresset för uppgiften, Värdeord som kulturbärare och Ledarens betydelse. LÄS MER

  2. 2. Kvalitet i arbete med ensamkommande flyktingbarn

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Ewa Sörlin; [2017]
    Nyckelord :Quality; Quality Dimensions; Customer; Customer Needs; Unaccompanied Refugee Children.; kvalitet; kvalitetsdimensioner; kund; kundbehov; ensamkommande flyktingbarn.;

    Sammanfattning : Verksamheter som arbetar med ensamkommande flyktingbarn, både kommunala och privata, är av lagar och förordningar kravställda på att uppnå god kvalitet. Att uppfylla dessa krav är både avgörande och extremt viktiga för leverans av god kvalitet och tillfredsställelse av kundernas behov. LÄS MER

  3. 3. Kundlojalitet inom svensk herrelitfotboll : En studie i samarbete med IF Elfsborg

    M1-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Johan Pettersson; [2011]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; kundlojalitet; idrott; fotboll och första intryck;

    Sammanfattning : ABSTRACT   Author: Johan Pettersson Title: Customer Loyalty in the Swedish men's elite football - a study with IF Elfsborg Purpose Increase understanding of how to increase customer loyalty when it comes to Swedish elite football. Method A qualitative study using semi-structured interviews for deeper access to the what the people I interviewed feel about the subject. LÄS MER

  4. 4. Omsorgsmöten i hemtjänsten : en kvalitativ studie om hemtjänstpersonalens upplevelser av mötet med kunderna med fokus på dimensionerna kvalitet, tid och makt

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Åsa Broman; Therese Källberg; [2011]
    Nyckelord :home based care; care time; quality of care; social constructionism; role theory; relational power; hemtjänst; insatstid; omsorgskvalitet; socialkonstruktionism; rollteori; relationell makt;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att få en ökad förståelse och kunskap för hemtjänstpersonalens upplevelse av mötet med kunderna utifrån aspekterna kvalitet, tid och makt. Vi har genomfört en kvalitativ intervjustudie med sex personer som arbetar inom hemtjänstverksamheten. LÄS MER

  5. 5. Implementeringssvårigheter : från ett organisationsorienterat perspektiv och ett systemleverantörsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Frida Hansson; Sanna Kajving Sjögland; [2009]
    Nyckelord :implementering; informationssystem; psykologi; användbarhet; handlingsbarhet; förändringsanalys;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är systembyte inte någonting nytt och begreppet inte speciellt främmande. Detta är en daglig händelse ute hos organisationerna. Anledningarna till att ett systembyte sker hos en organisation är oändliga, men några tydligt framträdande aspekter finns. LÄS MER