Sökning: "kund som resurs"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden kund som resurs.

  1. 1. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Jonathan Blom; [2023]
    Nyckelord :Kundorienterad tjänsteutveckling; samskapande; användarvänliget; kvalitativa kundstudier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER

  2. 2. Faktorer som påverkar hanteringen av tungt och otympligt gods : En fallstudie på ett tredjepartslogistikföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Nellie Elg; Rebecka Högman; [2023]
    Nyckelord :Heavy and unwieldy goods; loading capacity; time-efficient; warehouse handling; warehouse activities; warehouse; internal logistics; third‐party logistics.; Tungt och otympligt gods; utlastningskapacitet; tidseffektivisering; lagerhantering; lageraktiviteter; lager; internlogistik; tredjepartslogistik.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under de senaste decennierna har behovet gällande effektivare logistikhantering inom alla branscher ökat. Detta härstammar bland annat från förändrade ekonomiska förutsättningar, geopolitiska omvälvningar och utvidgade globala försörjningskedjor. LÄS MER

  3. 3. Service Recovery i Obemannade Butiker : Företags hantering av service recovery strategier i obemannade butiker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Rebecca Grund; Ella Söderberg; [2022]
    Nyckelord :Service recovery; unmanned stores; self-service technology; service failure; customer loyalty; Service recovery; obemannade butiker; självserviceteknologi; servicemisslyckande; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Det nya affärskonceptet obemannade butiker medför både möjligheter i form av tids och kostnadsbesparingar för kund och företag, men även svårigheter i form av bristfällig kunskap samt oprövad teknik. Traditionellt sett använder sig företag av service recovery strategier för att åtgärda ett servicemisslyckande. LÄS MER

  4. 4. Projektkaraktärernas koppling till de kritiska framgångsfaktorerna hos små företag i Norrbotten

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Joakim Andersson; Linus Lundmark; [2021]
    Nyckelord :success factor; project character; framgångsfaktor; projektkaraktär;

    Sammanfattning : Det är i dagsläget känt att det finns en stor andel IT-projekt som misslyckas eller är utmanade. För små företag så är det viktigt att gå med ekonomisk vinst, men trots att det finns tidigare forskning på de kritiska framgångsfaktorerna som leder till framgång så är det fortfarande en utmaning att bedriva IT-projekt i allmänhet. LÄS MER

  5. 5. Småhusens möjligheter att bidra med efterfrågeflexibilitet genom laststyrning av värmepumpar

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Lukas Lindroos; Martin Sällström; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Elförbrukningen i Sverige har ökat över tid men utbyggnaden av transmissionskapacitet har varit långsam, vilket har lett att stamnätet mellan norra och södra Sverige är ansträngt. Detta har resulterat i att vissa geografiska områden riskerar att drabbas av kapacitetsbrist under höglastperioder. LÄS MER