Sökning: "kund tillfredställelse"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden kund tillfredställelse.
1. Hur skapar företag en återkommande kundstock online?
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Återkommande kunder, det är något de flesta företag på dagens marknader strävar efter. Idagens rådande situation präglas många marknader av hård konkurrens och relativt nyförsäljningskanal växer med stormsteg nämligen E-handel. LÄS MER
2. Kundlojalitet på en lokal apoteksmarknad : Customer loyalty in a local pharmacy market
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Syftet är att undersöka och beskriva vilka faktorer det är som påverkar kunderna när de väljer ett lokalt apotek och även undersöka möjliga samband som kan påvisas mellan upplevd kundlojalitet och några av de undersökta faktorerna. En kombination av en kvalitativ och en kvantitativ studie genomfördes, med huvudfokus på den kvantitativa metoden. LÄS MER
3. Förbättrad logistikstruktur inom Otis reservdelshantering : Hur en tillverkare av transportsystem kan uppnå en kostnadseffektiv ökning av leveransservicenivån mot kund genom en förändrad logistikstruktur
Master-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Detta examensarbete utfördes på Otis AB, en global tillverkare och underhållare av hissar, rulltrappor och rullband. Arbetet behandlar företagets reservdelshantering och de processer och rutiner som följer av denna. LÄS MER
4. Hur ska klädexponeringen se ut i den perfekta webbshoppen?
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I dagens samhälle handlar det om att vara så effektiv som möjligt för att vinna tid. Som Benjamin Franklin en gång sa att ”Tid är pengar”, är något som vi människor allt mer tagit fasta på då vi ställer höga krav på utvecklingen och dess teniska förmågor. LÄS MER
5. Reklamationer ur ett kundperspektiv
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Medan tjänsteföretag inte har förmågan att förutse alla problem, så har demöjligheter att lära sig att hämta sig från dem. Att sträva efter att skapa kundnöjdhet är engrundläggande förutsättning för marknadsföring. När en missnöjd kund väljer att reklamerahar företaget möjligheten att gottgöra kunden. LÄS MER