Sökning: "kund tillfredställelse"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden kund tillfredställelse.

  1. 1. Hur skapar företag en återkommande kundstock online?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Adam Johnsson; Emil Julkunen; [2013]
    Nyckelord :E-handel; customer retention; ; kundlojalitet; E-lojalitet; e-commerce; consumer behavior; Customer retention; E-satisfaction; Eloyalty; online environment; E-tillfredställelse;

    Sammanfattning : Återkommande kunder, det är något de flesta företag på dagens marknader strävar efter. Idagens rådande situation präglas många marknader av hård konkurrens och relativt nyförsäljningskanal växer med stormsteg nämligen E-handel. LÄS MER

  2. 2. Kundlojalitet på en lokal apoteksmarknad : Customer loyalty in a local pharmacy market

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Lina Linnér; [2013]
    Nyckelord :Kundlojalitet; Kund; Faktorer bakom kundens val av ett lokalt apotek;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka och beskriva vilka faktorer det är som påverkar kunderna när de väljer ett lokalt apotek och även undersöka möjliga samband som kan påvisas mellan upplevd kundlojalitet och några av de undersökta faktorerna. En kombination av en kvalitativ och en kvantitativ studie genomfördes, med huvudfokus på den kvantitativa metoden. LÄS MER

  3. 3. Förbättrad logistikstruktur inom Otis reservdelshantering : Hur en tillverkare av transportsystem kan uppnå en kostnadseffektiv ökning av leveransservicenivån mot kund genom en förändrad logistikstruktur

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Henrik Ingelstedt; Adrien Martinez; [2012]
    Nyckelord :Logstics; delivery service; total cosst analysis; value flow analysis; Logistik; Leveransservice; Totalkostnadsanalys; Värdeflödesanalys;

    Sammanfattning : Detta examensarbete utfördes på Otis AB, en global tillverkare och underhållare av hissar, rulltrappor och rullband. Arbetet behandlar företagets reservdelshantering och de processer och rutiner som följer av denna. LÄS MER

  4. 4. Hur ska klädexponeringen se ut i den perfekta webbshoppen?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARIA KJELIN; EMELIE ÖSTLUND; [2011]
    Nyckelord :webbkommunikation; e-commerce; clothes exposure; visual merchandising online; web communications; consumer satisfaction; customer loyalty; customer behavior; internet marketing; profitability; e-handel; klädexponering; exponering på internet; den nöjda kunden; kund tillfredställelse; kundbeteende; marknadsföring på internet; marknadsundersökning; lönsamhet;

    Sammanfattning : I dagens samhälle handlar det om att vara så effektiv som möjligt för att vinna tid. Som Benjamin Franklin en gång sa att ”Tid är pengar”, är något som vi människor allt mer tagit fasta på då vi ställer höga krav på utvecklingen och dess teniska förmågor. LÄS MER

  5. 5. Reklamationer ur ett kundperspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Jonas Gustafsson; [2011]
    Nyckelord :reklamationshantering; upplevd rättvisa; servicemisslyckandets betydelse; förtroende;

    Sammanfattning : Medan tjänsteföretag inte har förmågan att förutse alla problem, så har demöjligheter att lära sig att hämta sig från dem. Att sträva efter att skapa kundnöjdhet är engrundläggande förutsättning för marknadsföring. När en missnöjd kund väljer att reklamerahar företaget möjligheten att gottgöra kunden. LÄS MER