Sökning: "kund"
Visar resultat 16 - 20 av 1927 uppsatser innehållade ordet kund.
16. Algaform : en studie om möjligheterna att använda alger som material i produkter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/IndustridesignSammanfattning : I ett tidigare arbete har den snabbväxande fintrådiga algen grönslick undersökts som material i produkter. När algen kokas, pressas och torkas kan det hålla en form. Algafrom som materialet kallas är lätt, hårt och omformningsbart. LÄS MER
17. Automatisering av en process för att öka effektiviteten och nyttan för företag och deras kunder. : En utvärdering av hur automatiseringen av processen att tillhandahålla information till kunder om det aktuella tillståndet för mobilnätet kan generera en ökad effektivitet och nytta för både företag och deras kunder.
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Nätövervakningscentralen (NOC) hos Transtema Network Service övervakar och filtrerar inkommande larm från olika typer av nätverk. När en störning uppstår i ettnät är bland de åtgärder som vidtas att informera kunden om det. LÄS MER
18. Optimalt lärande : Spelifiering och visualisering av entalsaritmetik för barn
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : En viktig del av grundskolans utbildningsplan är att lära ut grunderna i matematik ochatt få elever att automatisera de fyra grundläggande räknesätten. Det finns en korrelationmellan inlärning av dessa kunskaper i tidig ålder och framgång i framtida matematiskutbildning. LÄS MER
19. Vilka möjligheter och hinder finns det för återbruk i byggbranschen?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Byggbranschen står för en stor andel av Sveriges koldioxidutsläpp som bidrar till klimatförändringarna. Branschen behöver därmed ställa om från linjärt byggande till cirkulärt byggande där mer återbruk av byggprodukter och byggmaterial kan bidra till förändringen. LÄS MER
20. Den värdebaserade vårdens upplevelse
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur införandet av managementkonceptet värdebaserad vård upplevs av vårdgivare respektive patienter. Vi vill även undersöka hur arbetet med värdebaserad vård påverkar kvaliteten av vården. LÄS MER