Sökning: "kundanpassa"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet kundanpassa.
1. Förslag på effektiviseringsåtgärder för monteringsanläggning vid Volvo Group Skövde
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : På Volvo GTO i Skövde monteras motorer till flertalet olika applikationer som bland annat lastvagnar, dumper, grävare, industrimotorer och marina motorer. Företaget är världsledande inom lastbilstillverkning och arbetar ständigt med utveckling för att tillgodose kundernas behov. LÄS MER
2. Kundanpassning av Software as a Service : Fallstudie på ett svenskt IT-företags affärsmodell
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Industriell EkonomiSammanfattning : Syfte –Syftet med denna rapport var att undersöka två block uraffärsmodellen, värdeerbjudande och intäktsmodell, för programutvecklande företag, verksamma inom B2B och SaaS. Konkret har det undersökts vilken nivå av kundanpassning som är attraktiv för kunderna till programvaruutvecklande företag, samt hur kundanpassning bör integreras i säljarens värdeerbjudande. LÄS MER
3. Utveckling av service- och tjänsteerbjudande inom en TPL- verksamhet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : I dagens konkurrenskraftiga miljö är det aktuellt för företag att låta TPL-företag överta logistiska funktioner istället för företag att utföra det själva. Företag tar hjälp av TPL-företag av olika anledningar, dels för att minska kostnader men också för att företag inte har resurser för att utföra tjänsten själva. LÄS MER
4. Förtroende i skogliga affärsrelationer : skogsägarens förtroende för virkesköparen beroende av skogsägarens avstånd till skogsfastigheten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Forest Resource ManagementSammanfattning : Den här studien genomfördes i samarbete med SCA Skog AB eftersom att de upplevde ett behov av att förstå hur skogsägare resonerar kring begreppet förtroende i skogliga affärsrelationer. Konkurrensen bland virkesköpande organisationer om skogsägares virke ökar i takt med industriernas ökade efterfrågan på råvara och i och med urbaniseringen och den skiftande skogsägarstrukturen. LÄS MER
5. Förtroende i skogliga affärsrelationer : skogsägarens förtroende för virkesköparen beroende av skogsägarens generationstillhörighet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Forest Resource ManagementSammanfattning : Konkurrensen om skogsägarna och deras virke är bland de skogliga aktörerna stor. Ett effektivt sätt att möta konkurrens från andra aktörer är genom att vara en förtroendefull samarbetspartner i de affärsrelationer företaget ingår, detta eftersom lojaliteten till den andra parten i affärsrelationen är beroende av förtroendet för denna. LÄS MER