Sökning: "kundanpassade tjänster"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden kundanpassade tjänster.

  1. 6. Net Neutrality Implications for Internet Actors in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Uma Nikam; [2016]
    Nyckelord :Net Neutrality; Business models; Machine to Machine M2M service; Video streaming service; Quality of Experience QoE ; Nätneutralitet; affärsmodeller; maskin till maskin M2M tjänster; videostreamingtjänster; Kvalitet på Erfarenhet QoE ;

    Sammanfattning : A telecom industry is constantly looking for new ways to generate revenues by offering new and innovative services. Segmentation of customers by offering premium services to premium customers is a one way which has immense potential of revenue generation. LÄS MER

  2. 7. Att bygga ett varumärke med hållbarhet? : En studie om hur underleverantörer inom byggbranschen bygger varumärke

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Victor Sandkvist; Olof Lantto; [2014]
    Nyckelord :Varumärke; underleverantör; byggbranschen;

    Sammanfattning : Varumärken inom B2B börjar få allt större uppmärksamhet bland forskare och företag i takt med att det uppmärksammats att varumärken har betydelse inom B2B-kontexter. Varumärket är ett av få sätt att differentiera sig på konkurrensintensiva marknader och kan medföra fördelar som en ökad kundlojalitet, premiumpriser och en ökad möjlighet att nå nya marknader. LÄS MER

  3. 8. Kunskapshantering i projektbaserade organisationer − Studie av en bransch karaktäriserad av tyst kunskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Amanda Jarl; Line Pålsson; [2014]
    Nyckelord :Knowledge Management; knowledge; tacit knowledge; project-based organizations; Kunskapshantering; kunskap; tyst kunskap; projektbaserade organisationer;

    Sammanfattning : Ur teori och empiri har det i studien framkommit att projektbaserade organisationer somerbjuder kundanpassade tjänster är karaktäriserade av tyst kunskap. Tyst kunskap innebär attkunskapen är baserad på personliga upplevelser och erfarenheter och kan förklaras som sakerman vet utan att man vet dem. LÄS MER

  4. 9. Idé och kvalité i bank- och försäkringsbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Rebecka Bergsten; Jeanette Johansson; [2007]
    Nyckelord :strategier; kundrelationer; tjänstekvalitet; kvalitetsfaktorer; personliga möten; bank- och försäkringsbolag;

    Sammanfattning : Idag konkurrerar i stort sett alla företag med tjänster vilket gör att vi somkonsumenter har ett stort utbud att välja mellan. Väl medvetna om alla dealternativ som finns tillgängliga på marknaden, blir vi också mer kritiska tillkvaliteten på varor och tjänster. LÄS MER

  5. 10. Kan banker skapa kundlojalitet med hjälp av brevutskick?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Björn Sundberg; Jakob Frändberg; [2007]
    Nyckelord :bank; kundlojalitet; mervärde; brev; involvering; företagsekonomi; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Idag karakteriseras den svenska bankmarknaden av hård konkurrens på en mättad marknad vilket gör det viktigt att ha behålla kunderna. För att lyckas med detta informerar bankerna kunderna kontinuerligt om nya och befintliga tjänster och produkter, oftast i brevform. LÄS MER