Sökning: "kundbaserad prissättning"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden kundbaserad prissättning.
1. Måste gammal frukt slängas? - En empirisk studie om livsmedelsbutikers förhållande till frukt och grönsaker
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens syfte är att studera möjligheten för livsmedelsbutiker att utnyttja grönsaker och frukt med ett defekt utseende eller som måste konsumeras inom en snar framtid till försäljning istället för att slängas. Uppsatsen undersöker vidare om det finns intresse för en handel av denna sort samt om butikerna kan finna någon lönsamhet genom försäljningen. LÄS MER
2. När konsumenten sätter priset : En studie om prissättning på C2C-marknaden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det har genom åren bedrivits en mängd forskning kring prissättning på marknaden där företag är den säljande parten. Den idag växande andrahandsmarknaden, där konsumenter innehar rollen som säljare, har helt exkluderats från forskning kring prissättning. LÄS MER
3. 13 kronor : En fallstudie på SF Medias prissättning av reklamutrymme på bio ur ett tjänsteperspektiv
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats behandlar prissättningen av reklamutrymme på bio. Syftet med uppsatsen är att skapa en djupare förståelse för hur SF Media, vilka är den störta aktören på svensk bioreklammarknad, prissätter reklamutrymmen på bio i praktiken ur ett tjänsteperspektiv. LÄS MER