Sökning: "kundbemötande i butik"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden kundbemötande i butik.

  1. 1. : Kläders påverkan på kundbemötandet - en studie om kläders påverkan på kundservice inom detaljhandel

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :HANNAH NILSSON; MALIN SKÅNBERG; [2014]
    Nyckelord :kundservice; Kundbemötande; kläder; attribut;

    Sammanfattning : Kundservice har blivit allt viktigare inom detaljhandel i och med den ökade försäljningen som sker på internet. Kundservice har nästan blivit en form av marknadsföring för fysiska butiker. Trotts den hårda konkurrensen mellan butiker på marknaden kan man som kund uppleva dålig service och kundbemötande. LÄS MER

  2. 2. Säljarens roll i framtidens butik

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :KAJSA JENSEN; LINDA RUNEKE; [2014]
    Nyckelord :kundrelation; SERVQUAL; Säljare; Säljare; framtiden;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att utröna hur den personliga servicen mellan kund och näringsidkare, i ett mindre klädföretag inom konfektionsbranschen, kommer att se ut i framtiden. Med personlig service menar vi hur säljpersonalen arbetar utifrån SERVQUAL-modellens fem dimensioner för att skapa en bättre kundrelation. LÄS MER

  3. 3. Utbildning och användandet av personlig försäljning

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :REBECCA STRÖMBERG; LINA SVENSSON; [2013]
    Nyckelord :Service; Kedjebutik; Konkurrensmedel; Sexhörningen; Säljprocessen; Kundbemötande; Personlig försäljning; Personalutbildning; Pedagogiska processen;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur kedjeföretag inom mode utbildar sin butikspersonal inom personlig försäljning och hur personlig försäljning används i säljprocessen i kedjebutiker inom dammode. I den teoretiska referensramen beskrivs sambandet mellan personalen i butiken och den service som en butik kan erbjuda. LÄS MER

  4. 4. När konkurrensen hårdnar : - En kvantitativ studie om ett detaljhandelsföretag i Umeå

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Anton Ahlgren; Greta Rönnberg; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur detaljhandelsföretaget Expo Stormarknad i Umeå AB kan använda olika komponenterför att stärka sin konkurrenskraft på marknaden i Umeå, i takt med att konkurrensen kommer att öka. Att konkurrensen kommer att öka beror på att Ikeainom en snar framtid slår upp sina dörrar i Umeå. LÄS MER

  5. 5. Kundservice : I mindre butiker

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Nathalie Bridfelt; Maddelyn Olivares Neira; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konsumtionen i dagens samhälle ökar och konkurrensen mellan butikerna är idag hårdare än någonsin. För en mindre butik kan det bli en avgörande faktor att särskilja sig i den befintliga marknaden genom att förstå kunders behov samt erbjuda positivt utmärkande kundservice för att få en god möjlighet till en långsiktig och lönsam framtid. LÄS MER