Sökning: "kundbemötande"
Visar resultat 6 - 10 av 47 uppsatser innehållade ordet kundbemötande.
6. Strategier för det nya servicemötet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Skapa djupare förståelse för det nya servicemötet utan personal. Studien avser därmed att undersöka hur tjänsteverksamheter arbetar med självservicen för att skapa bra kundbemötanden. Slutligen vill studien även bidra med forskning om hur självservicen har förändrat servicemötet. LÄS MER
7. Hur förenas krav, kontroll och stöd när kunden är ohotad etta? : En kvalitativ studie av butikssäljares upplevelse av sin arbetssituation i svensk detaljhandel
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Handelsbranschen utgör en betydande del av den svenska arbetsmarknaden och har under senare år stått inför stora förändringar till följd av den växande näthandeln, något som kan tänkas ha förändrat situationen för säljare i fysiska butiker. För att undersöka hur anställda i detaljhandel upplever sin arbetssituation har kvalitativa intervjuer med personer från sport- och fritidsbutiker genomförts. LÄS MER
8. Klagomål och kundbemötande : En studie om hur bolag bemöter kunders klagomål och frågor via sociala medier under en krissituation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I efterdyningarna av den första chocken från COVID-19 på europeiska flygbolag undersöker denna studie Twitteraktiviteten relaterad till fyra av dessa bolag och tillämpar sentimentanalys för att utforska interaktioner mellan kunder och bolag. Sambandet mellan kundsentimentet och bolagens svarstid, samt sambandet mellan kundsentiment och bolagens svarsfrekvens undersöktes men inga betydande korrelationer påträffades. LÄS MER
9. "Vi säljer upplevelser" : En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel ”Vi säljer upplevelser” - En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi Nyckelord Omnikanalstrategi, säsongsförsäljning, upplevelseekonomi, motorcykelbransch, touchpoints, CEM, CRM Forskningsfråga På vilka sätt kan motorcykelbranschen med säsongsbetonad försäljning använda sig av en omnikanalstrategi för att stärka sitt varumärke och skapa erbjudanden genom hela året? Syfte Syftet med studien är att öka kunskapen om hur MC-branschen kan använda en omnikanalstrategi som hjälper motorcykelåterförsäljare att stärka sitt varumärke och öka försäljningen och sina erbjudanden under hela året oberoende av säsong. Metod Studien har använt en kvalitativ forskningsstrategi med ett abduktivt angreppssätt. LÄS MER
10. "Jag äger mitt liv" : En studie om fastighetsmäklares erfarenheter av gränslösa arbetsvillkor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Framväxten av ett alltmer flexibelt arbetsliv har bidragit till att gränserna mellan arbete och fritid successivt luckrats upp. Samtidigt har digitaliseringen möjliggjort för en ständig uppkoppling och med hjälp av olika teknologiska hjälpmedel kan individen numera arbeta vart som helst och när som helst. LÄS MER