Sökning: "kundbeteende teori"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden kundbeteende teori.

  1. 1. ”Det är ingen rättighet, utan ett privilegium att få vara här” : En studie om nationsanställda studenters upplevelser av problematiska kundbeteenden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Gustav Patriksson; [2023]
    Nyckelord :ideellt arbete; servicearbete; problematiskt kundbeteende;

    Sammanfattning : Uppsala universitets studentnationer har i århundraden fungerat som mötesplatser för kulturella utbyten, fester och evenemang för stadens studenter. Nationerna erbjuder tjänster som i stor utsträckning liknar de tjänster verksamheter inom hospitality-sektorn erbjuder, så som servering av mat och dryck, musikföreställningar och klubb. LÄS MER

  2. 2. Enabling One-Way Leases of Temperature Controlled Containers: A Heuristic Model

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :SEBASTIAN FORSBERG; ANTON SVENSSON; [2018]
    Nyckelord :Container leasing; Pharmaceutical; One-Way Leasing; Rentals; Capacity Control; Revenue Management; Yield Management; Fleet Management; Containeruthyrning; Läkemedel; Envägsuthyrning; Uthyrning; Intäktsoptimering; Förvaltning; Styrning; Utrustning;

    Sammanfattning : There is an asymmetry in demand for transportation means of goods and commodities globally. One industry in which this trend is especially prominent is the pharmaceutical industry, where the European Union is by far the largest net exporter of pharmaceutical products globally, followed by Switzerland. LÄS MER

  3. 3. Tillit i servicelandskap : En studie om tillit i traditionella servicelandskap och betydelsen tillit har för kunders relationer med företag inom detaljhandeln.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jenny Bark; Matilda Karlsson; Christine Wulff; [2014]
    Nyckelord :servicescape; trust; relationships; customers; companies; retailing; risk; value creation; customer behavior; servicelandskap; tillit; relationer; kunder; företag; detaljhandeln; risker; värdeskapande; kundbeteende;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor På vilka sätt visar företag inom detaljhandeln tillit eller brist på tillit till sina kunder i servicelandskap? På vilka sätt upplever kunder att företags visade tillit eller brist på tillit i servicelandskap påverkar deras relationer med företagen? Syfte Syftet med uppsatsen är att ge en ökad förståelse för hur kunders relationer med företag inom detaljhandeln påverkas av om företag visar tillit eller brist på tillit i servicelandskap. Det kommer att uppnås genom att analysera servicelandskaps utformning samt kunders upplevelser av hur företag visar eller inte visar förtroende för sina kunder i servicelandskap. LÄS MER

  4. 4. Faktorer som generellt påverkar bostadssäljares val av fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Danis Ayoubi; [2014]
    Nyckelord :Marketing; relationships; service; real estate agents; Marknadsföring; relationer; tjänst; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Utgångspunkten i denna uppsats är att konsumenters val av fastighetsmäklare är beroende av fyra faktorer. Dessa är enligt mig följande: fastighetsmäklaren, kundbeteende, objektet och fastighetsmarknaden. Fokus har alltså legat på dessa fyra faktorer vid framtagning av teori för denna uppsats. LÄS MER

  5. 5. Att skapa kundvärde online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARIA ANDERSON ROUSSAKIS; AMANDA ERICSSON; [2014]
    Nyckelord :e-handel; modebranschen; lojalitet online; kundvärde; kundvärdesskapande;

    Sammanfattning : : E-handeln i Sverige ökar kraftigt och har så gjort de senaste åren. Allt fler företag väljer att etablera sig online, vilket har lett till hård konkurrens på marknaden och svårigheter att differentiera sig. LÄS MER