Sökning: "kundbeteenden på nätet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden kundbeteenden på nätet.

  1. 1. Utmaningar och möjligheter kopplade till sammadagsleveranser i Sverige

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :André Christerson; Endrit Morina; Joni Gashi; [2023-09-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Logistiken står inför en föränderlig tid i och med digitaliseringens påverkan på samhället. Det påverkar kundbeteenden, krav på produktion, leveranser och kundservice. LÄS MER

  2. 2. Analysis of Customer Behaviours on Customer Reviews and Ratings

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alkim Yetis; Erkut Kavak; [2020]
    Nyckelord :Customer reviews; e-commerce; customer behaviour; fashion industry; genderbased products; text-typed comments; content analysis; Kundrecensioner; e-handeln; kundbeteende; modebranschen; könsinriktade produkter; textskrivna kommentarer; innehållsanal;

    Sammanfattning : With the rapid accretion of online shopping, online customer reviews have become a very essential source. An interpretation of this essential source is not fulfilled with every aspect since online customer reviews consists of unstructured information. LÄS MER

  3. 3. E-handel nästa steg i utvecklingen? En studie av e-handelsutvecklingen av dagligvaror

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Juslin; David Jensen; [2006]
    Nyckelord :E-handel; Dagligvaror; Värdekedja; Kundbeteende; EMV; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: E-handel – nästa steg i utvecklingen? En studie om e-handelsutvecklingen av dagligvaror Problem: Vad finns det för anledningar till att e-handel av dagligvaror inte har lyckats etablera sig på den svenska marknaden? Syfte: Vårt syfte är att utröna e-handelns key success factors för dagligvaror, för att öka förståelsen för e-handel som en alternativ distributionskanal för framtida värdeskapande. Metod: Vi har gjort en kvalitativ studie med intervjuer. LÄS MER