Sökning: "kundcenter"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet kundcenter.

  1. 1. Hur påverkar rådande lagstiftning utbredningen av 3D-fastigheter ur berörda lantmätares perspektiv? : Är rådande lag för restriktiv?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad

    Författare :Erik Samuelsson; [2021]
    Nyckelord :3D Real Property; 3D-fastighet; Fastighetsbildningslag; Lämplighetsvillkor; Tredimensionell Fastighetsbildning;

    Sammanfattning : Sedan införandet av ny lagstiftning 2004 blev det möjligt att bilda tredimensionella fastigheter i Sverige och intresset har därefter gradvis ökat, dock har utbredningen av denna typ av fastighet inte mött förväntade nivåer. Anledningarna till denna utveckling har i största sannolikhet många bakomliggande orsaker som behöver utforskas. LÄS MER

  2. 2. Kommunicera mera! : Upplevelser av organisationsförändring ur ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anna Stenberg; [2019]
    Nyckelord :organizational change; employee; communication; participation; attitude; organisationsförändring; medarbetare; kommunikation; delaktighet; inställning;

    Sammanfattning : När en verksamhet befinner sig i en förändringsprocess finns det en rad olika faktorer som påverkar hur verksamhetens medarbetare reagerar. Denna studie är utförd på en myndighet som tidigare haft kundcenter som tagit emot inkommande samtal från kunder men nu fördelat ut arbetsuppgiften på myndighetens handläggare. LÄS MER

  3. 3. Svenska bankers syn på personalomsättning : Påverkar den kundnöjdheten?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Joacim Westman; Jesper Olofsson; [2018]
    Nyckelord :personalomsättning; banker; kundnöjdhet; kundcenter;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Den arbetsintensiva tjänstesektorn i Sverige har växt kraftigt det senaste århundradet och de anställda spelar en alltmer viktig roll i organisationer, vilket gör det viktigt för organisationer att behålla dessa individer. Dessutom är personalomsättning ett av de mest debatterade ämnena det senaste århundradet då det skapar kostnader och andra negativa konsekvenser för organisationerna. LÄS MER

  4. 4. Lärande på kundcenter : En kvantitativ studie om hur olika lärandetekniker tillämpas av medarbetare på kundcenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Martina Hasselgren; [2017]
    Nyckelord :Lärande på arbetsplatsen; informellt lärande; icke-formellt lärande;

    Sammanfattning : The aim of this study was to contribute with knowledge regarding the organizational structures for employees’ learning and how the learning techniques are applied by the employees at the contact centers within the financial sector. This was done through three research questions “To what extent do the employees acknowledge that they learn through  non-formal learning techniques?”, “To what extent do the employees acknowledge that they learn through informal learning techniques?” and “Which patterns can be seen based on the employees choices of learning techniques?”. LÄS MER

  5. 5. Hur formell prestationsutvärdering påverkar upplevd stress

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Evelina Edström; Magdalena Stigson; [2017]
    Nyckelord :Formell prestationsutvärdering; målsättning; bedömning; belöning; upplevd stress;

    Sammanfattning : Intresset såväl som användandet av prestationsutvärdering som styrsystem har ökat och sedan länge har forskare undersökt vilka effekter som prestationsutvärdering har. En av dessa effekter är stress, men baserat på tidigare forskning bör en mer formell prestationsutvärdering kunna minska den stress individer upplever till följd av utvärderingen. LÄS MER