Sökning: "kundcentrerad marknadsföring"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden kundcentrerad marknadsföring.
1. Små hotell och deras arbete med sociala medier : En studie om kundcentrerad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Sociala medier har medfört en revolutionerande förändring av människors livsstil och grundligt även förändrat hur affärsverksamheter samspelar med sina kunder. Numera spelar sociala medier en viktig roll när det gäller att vara konkurrenskraftig på marknaden. LÄS MER
2. Kundcentrerad marknadsföring : - En uppskattad hjälp eller oönskat otyg?
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekonomivetenskap och juridikSammanfattning : Detta är en kvalitativ och explorativ studie som grundas på ett socialkonstruktivistiskt synsätt. Det socialkonstruktivistiska synsättet har vi haft i åtanke då respondenternas svar kan se annorlunda ut i framtiden. LÄS MER
3. Sociala medier som kommunikationskälla för returpolicy
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Background: E-commerce has with the rapid development of social media created conditions for E-tailers to become more consumer focused and social. The lack of possibility to physically examine products before purchasing has led to loss of revenue as a consequence of increased number of returns. LÄS MER
4. Omnikanal : Att skapa en sömlös upplevelse för sina kunder
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse för hur svenska företag kan använda sig av omnikanal för att skapa en sömlös shoppingupplevelse för sina kunder genom att analysera hur företag kan integrera traditionella och digitala försäljningskanaler, vilka fördelar och nackdelar som integrationen medför, samt hur företag kan använda sig av innehållsmarknadsföring i sitt omnikanalsarbete för att förmedla personliga budskap till sina konsumenter. Med koppling till syftet har vi valt följande forskningsfråga: Hur kan företag inom detaljhandeln använda sig av omnikanal för att skapa en sömlös shoppingupplevelse för sina kunder? Denna uppsats är baserad på en kvalitativ forskningsmetod då vi ville skapa en djupare förståelse kring ämnet omnikanal. LÄS MER
5. Utmaningar och möjligheter med efterfrågestyrd logistik : En fallstudie inom mejeribranschen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Genom supply chain managements utveckling på 90-talet har logistiken förbättrats både inom forskningen och i praktiken från att traditionellt beröra lager och transport till att bli ett strategiskt viktigt konkurrensmedel. Under början på2000-talet inträffade ett skifte inom supply chain management som har skapat ett ökat intresse inom forskningssfären. LÄS MER