Sökning: "kunddeltagande"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet kunddeltagande.
1. Agila utvecklingsmetoder i distribuerade systemutvecklingsprojekt : Utmaningar och framgångsfaktorer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Agila utvecklingsmetoder används ofta i systemutvecklingsprojekt för grupper som arbetar på en och samma plats. I takt med globaliseringen har många organisationer behövt arbeta på ett distribuerat sätt. LÄS MER
2. Artificell intelligens inflytande på tillitsfulla kundrelationer inom digital marknadsföring. : En kvalitativ studie om hur företag kan bygga tillitsfulla kundrelationer i samband med artificiell intelligens som marknadsföringsverktyg.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Det digitala samhället har under de senaste åren utvecklats drastiskt då artificiell intelligens har fått en större roll. Flertal företag har börjat se potential med att tillämpa artificiell intelligens inom digitala marknadsföringssyften med kunder. LÄS MER
3. Avfallstudie - kring effektivt kunddeltagande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Att på ett bra sätt ta hand om vårt avfall har länge vart ett stort problem i både världen och i Sverige. Vi har i vårt land nått relativt långt i vår process att omvandla vårt avfall till nytt material och nya resurser. LÄS MER
4. Kyliga relationer eller isbitna ambassadörer : Intern varumärkesutveckling inom franchisekonceptet ICEBAR BY ICEHOTEL
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Detta examensarbete undersöker hur materiella och immateriella ledtrådar används vid förmedling av ett tjänstevarumärke i en internationell franchisekontext. Begreppet experience room (Edvardsson, Enquist och Johnston, 2005) tillämpas för att undersöka konceptet ICEBAR BY ICEHOTEL i egenskap av testkörning (prepurchase service experience) av ICEHOTELs erbjudande, samt hur franchisegivaren hanterar de särskilda förhållanden som uppstår vid förmedling av tjänster via franchisetagare i egenskap av varumärkesambassadörer. LÄS MER
5. Logistiska aspekter av kunddeltagande i serviceinnovationens utveckling
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I dagens samhälle är det viktigt för företag att kunna erbjuda den bästa helheten åt kunden för att vara konkurrenskraftiga på marknaden. Att göra kunden delaktig i utvecklingen av nya serviceinnovationer skapar ett ökat kundvärde som stärker konkurrenskraften. LÄS MER