Sökning: "kunddeltagande"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet kunddeltagande.

  1. 1. Agila utvecklingsmetoder i distribuerade systemutvecklingsprojekt : Utmaningar och framgångsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emmanuel Martin Vazquez Cruz; [2019]
    Nyckelord :Distribuerad agil systemutveckling; agil systemutveckling; agila metoder; kritiska framgångsfaktorer; utmaningar;

    Sammanfattning : Agila utvecklingsmetoder används ofta i systemutvecklingsprojekt för grupper som arbetar på en och samma plats. I takt med globaliseringen har många organisationer behövt arbeta på ett distribuerat sätt. LÄS MER

  2. 2. Artificell intelligens inflytande på tillitsfulla kundrelationer inom digital marknadsföring. : En kvalitativ studie om hur företag kan bygga tillitsfulla kundrelationer i samband med artificiell intelligens som marknadsföringsverktyg.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Felicia Boman; Frida Eriksson; Fanny Vesterberg Lindgren; [2019]
    Nyckelord :Artificial intelligence AI ; digital marketing; digital communication; customer relations and trust.; Artificiell intelligens AI ; digital marknadsföring; digital kommunikation; kundrelationer och tillit.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det digitala samhället har under de senaste åren utvecklats drastiskt då artificiell intelligens har fått en större roll. Flertal företag har börjat se potential med att tillämpa artificiell intelligens inom digitala marknadsföringssyften med kunder. LÄS MER

  3. 3. Avfallstudie - kring effektivt kunddeltagande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jesper Andersson; Luca Candiani; Jacob Löfving; [2011]
    Nyckelord :avfall sortering helsingborg effektivt kunddeltagande kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Att på ett bra sätt ta hand om vårt avfall har länge vart ett stort problem i både världen och i Sverige. Vi har i vårt land nått relativt långt i vår process att omvandla vårt avfall till nytt material och nya resurser. LÄS MER

  4. 4. Kyliga relationer eller isbitna ambassadörer : Intern varumärkesutveckling inom franchisekonceptet ICEBAR BY ICEHOTEL

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Susanne Laitinen; [2011]
    Nyckelord :Experience room; prepurchase service experience; Tjänstevarumärken; intern varumärkesutveckling; franchise; testkörning; tjänster;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker hur materiella och immateriella ledtrådar används vid förmedling av ett tjänstevarumärke i en internationell franchisekontext. Begreppet experience room (Edvardsson, Enquist och Johnston, 2005) tillämpas för att undersöka konceptet ICEBAR BY ICEHOTEL i egenskap av testkörning (prepurchase service experience) av ICEHOTELs erbjudande, samt hur franchisegivaren hanterar de särskilda förhållanden som uppstår vid förmedling av tjänster via franchisetagare i egenskap av varumärkesambassadörer. LÄS MER

  5. 5. Logistiska aspekter av kunddeltagande i serviceinnovationens utveckling

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gisela Ek; My Sandberg; [2010]
    Nyckelord :kunddeltagande; serviceinnovation; utveckling; implementering; självscanning och logistik; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är det viktigt för företag att kunna erbjuda den bästa helheten åt kunden för att vara konkurrenskraftiga på marknaden. Att göra kunden delaktig i utvecklingen av nya serviceinnovationer skapar ett ökat kundvärde som stärker konkurrenskraften. LÄS MER