Sökning: "kunddialog"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet kunddialog.
1. *Alternativ fakta - En netnografisk flerfallsstudie om newsjacking på den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : De sociala mediernas popularitet, framfart och ökande affärsbetydelse för företagen innebär nya möjligheter inom marknadsföring och kundrelationer. Newsjacking är ett begrepp som syftar till att utnyttja aktuella nyheter och stora händelser för att generera engagemang på de egna sociala medier kanalerna. LÄS MER
2. Sociala medier och företaget
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Det råder en form av nybyggaranda bland de som arbetar med sociala medier. För mig har det i arbetet med undersökningen framkommit att företagens engagemang inom sociala medier handlar om två saker, målgrupp och tid. Företag förlorar den yngre målgruppens förtroende om de uteblir från den virtuella arenan. LÄS MER
3. Facebook – en plattform för relationsmarknadsföring? : Hur resesamordnare använder Facebook som hjälpmedel i sin relationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Facebook - en plattform i relationsmarknadsföring? – Hur resesamordnare använder Facebook som hjälpmedel i sin relationsmarknadsföring. Nivå: C- uppsats i Företagsekonomi Författare: Linnea Granberg, Erika Illerbrand Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2012 maj Syfte: Syftet med undersökningen är att kartlägga hur resesamordnare använder Facebook i sin relationsmarknadsföring. LÄS MER
4. Tiga är silver - Tala är guld : En kvalitativ studie om hur företag arbetar med frågor, kritik och feedback genom dialog i sociala medier
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Sociala medier innebär både stora hot och möjligheter. Möjligheterna är större än någonsin för organisationer att integrera med sina intressenter och utifrån det bygga starka relationer. Samtidigt innebär den snabba spridning av information som kanalerna innebär ett hot för organisationer. LÄS MER
5. Låt den andra parten bli hörd : En studie av hur kunder uppfattar relationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Relationsmarknadsföring är egentligen inget nytt fenomen men ett relativt nytt begrepp då det användes första gången 1983 av Leonard Berry. Idag är begreppet välkänt och accepterat av forskare och teoretiker och har även fått fäste i litteraturens värld. I litteraturen (Bl.a. LÄS MER