Sökning: "kunden förändringsarbete"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden kunden förändringsarbete.

  1. 1. Mognadsmodell för att mäta Business Intelligence : En mindre intervjustudie med en konsultfirma och dess kunder

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Oskar Alvers; [2020]
    Nyckelord :Business Intellignece; Maturity Model; Business Intelligence; Mognadsmodell;

    Sammanfattning : Författaren vill i denna uppsats identifiera hur en mognadsmodell för att mäta Business Intelligence kan hjälpa en organisation och ett konsultföretag. Författaren vill även identifiera vad som behöver mätas och vad ett BI-system består utav. BI är ett komplext område, som företag kan ha stor affärsnytta av att använda. LÄS MER

  2. 2. Primärvården under förändring : Upplevelsen av ett digitaliserat arbetssätt

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Camilla Abrahamsson; Emma Fastén; [2020]
    Nyckelord :p rimary care; digitalisation; change management; the cornerstone model; quality; internal customer; participation; p rimary care; digitalisation; change management; the cornerstone model; quality; internal customer; participation; p rimärvård; digitalisering; förändringsarbete; hörnstensmodellen; kvalité; intern kund; delaktighet.;

    Sammanfattning : Digital teknik erbjuder nya sätt för hälso- och sjukvården att träffa och behandla patienter.Tekniken kan medföra att vården blir mer effektiv och möjliggöra att fler patienter får vård. LÄS MER

  3. 3. Riktlinjer för ett lyckat förändringsarbete : En fallstudie om hur förändringar blir till förbättringar

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Hellmark; Ellen Reinhardt; [2019]
    Nyckelord :Förändringsarbete; förbättringsarbete; ärendehanteringsprocess; serviceföretag;

    Sammanfattning : I dag är det viktigt för företag att arbeta med förändringsarbete för att hålla sig relevanta på marknaden. Att organisationer misslyckas med förändringsarbetet är ett återkommande problem, vilket visar sig i att förändringar inte blir till förbättringar. LÄS MER

  4. 4. Digitaliseringen förändrar : En kvalitativ studie om digitaliseringens påverkan på organisationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lisa Andebratt; Nathalie Björnman; [2018]
    Nyckelord :Digitalization; Digitization; Organizational structure; Work processes; Organizational changes; Institutionalization; Post-industrial society; Digitalisering; Organisationsstruktur; Arbetsprocesser; Organisationsförändring; Kunskap- och tjänstesamhället; Institutionalisering;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att två huvudsakliga faktorer som leder till förändring är framväxande innovation på marknaden och teknologin. Digitaliseringen ökar förändringstakten i både samhället och organisationer vilket ställer nya krav. Tidigare forskning visar också att förändringsarbete i organisationen är svårt att genomföra. LÄS MER

  5. 5. Lojalitetsprogram i resebranschen - skillnader och likheter i strukturer och värde

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :René Olsson; Kiomars Zargarinejad; Hugo Brandberg; Robin Vigerbäck; [2018]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi identifierade faktorer som alla intervjuade företag har gemensamt i termer av struktur, värde och till sist värde genom struktur. Exempelvis utför företagen sitt förändringsarbete snarligt varandra (struktur), lojalitetsprogrammen skapar mer återkommande kunder i samtliga fall (värde) och samtliga fall har samarbetspartners för att öka värdet för kunden (värde genom struktur). LÄS MER