Sökning: "kunden förändringsarbete"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden kunden förändringsarbete.
1. Mognadsmodell för att mäta Business Intelligence : En mindre intervjustudie med en konsultfirma och dess kunder
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Författaren vill i denna uppsats identifiera hur en mognadsmodell för att mäta Business Intelligence kan hjälpa en organisation och ett konsultföretag. Författaren vill även identifiera vad som behöver mätas och vad ett BI-system består utav. BI är ett komplext område, som företag kan ha stor affärsnytta av att använda. LÄS MER
2. Primärvården under förändring : Upplevelsen av ett digitaliserat arbetssätt
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Digital teknik erbjuder nya sätt för hälso- och sjukvården att träffa och behandla patienter.Tekniken kan medföra att vården blir mer effektiv och möjliggöra att fler patienter får vård. LÄS MER
3. Riktlinjer för ett lyckat förändringsarbete : En fallstudie om hur förändringar blir till förbättringar
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I dag är det viktigt för företag att arbeta med förändringsarbete för att hålla sig relevanta på marknaden. Att organisationer misslyckas med förändringsarbetet är ett återkommande problem, vilket visar sig i att förändringar inte blir till förbättringar. LÄS MER
4. Digitaliseringen förändrar : En kvalitativ studie om digitaliseringens påverkan på organisationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Tidigare forskning visar att två huvudsakliga faktorer som leder till förändring är framväxande innovation på marknaden och teknologin. Digitaliseringen ökar förändringstakten i både samhället och organisationer vilket ställer nya krav. Tidigare forskning visar också att förändringsarbete i organisationen är svårt att genomföra. LÄS MER
5. Lojalitetsprogram i resebranschen - skillnader och likheter i strukturer och värde
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi identifierade faktorer som alla intervjuade företag har gemensamt i termer av struktur, värde och till sist värde genom struktur. Exempelvis utför företagen sitt förändringsarbete snarligt varandra (struktur), lojalitetsprogrammen skapar mer återkommande kunder i samtliga fall (värde) och samtliga fall har samarbetspartners för att öka värdet för kunden (värde genom struktur). LÄS MER