Sökning: "kundengagemang"

Visar resultat 11 - 15 av 50 uppsatser innehållade ordet kundengagemang.

  1. 11. Customer Centricity and involvement in Swedish fintech innovation : An exploratory research on the customers role in Swedish fintech

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Martin Eriksson; Mohamed El Khatib Naranjo; [2022]
    Nyckelord :Customer knowledge; Customer Centricity; Co-creation; Innovation; Fintech; Sweden; Kundkunskap; Kundcentricitet; Samskapande; Innovation; Fintech; Sverige;

    Sammanfattning : Fintech has had a huge growth in Sweden during the last decades. Increased competition has made companies compete over resources to attend to customer needs. The access to customer knowledge is one of those resources. LÄS MER

  2. 12. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Flora Trast; Johanna Lundh; [2022]
    Nyckelord :IKEA Family; customer loyalty; customer satisfaction; customer clubs; customer engagement; IKEA Family; kundlojalitet; kundnöjdhet; kundklubb; kundengagemang;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?   Datum: 2022-06-03  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Författare: Johanna Lundh och Flora Trast  Handledare: Anders Parment  Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang  Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet.   Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER

  3. 13. Att synas eller inte synas på sociala medier : En kvalitativ studie om hur sociala medier kan användas som marknadsföringskanal inom B2B

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Filippa Grünberger; Lovisa Lindqvist; [2021]
    Nyckelord :Fintech; social media; B2B; relationship marketing; customer engagement; Fintech; sociala medier; B2B; relationsmarknadsföring; kundengagemang;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har gett upphov till flertalet sociala medieplattformar för individer samt företag att kommunicera på, vilket kan ifrågasätta den traditionella marknadsföringen. Fintechbranschen är ett exempel på en bransch som tagit tillvara på de möjligheter som kommit med digitaliseringen. LÄS MER

  4. 14. Konsumenters upplevelse av företags användning av social media som en kanal för marknadsföringsaktiviteter : En kvalitativ intervjustudie på konsumenters upplevelse av social media, kundengagemang och personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sofia Georgeson; Nicole Holmes; [2021]
    Nyckelord :CRM; Customer Relationship Management; Social media; Socialt CRM; Kundengagemang; Personaliserad marknadsföring;

    Sammanfattning : Som ett resultat av att fler konsumenter idag befinner sig på social media samtidigt som fler företag strävar efter förbättrade kundrelationer har Socialt CRM (Customer Relationship Management) blivit en vital strategi för kundrelationer för företag. Socialt CRM är ännu ett relativt outforskat område som vid felaktig användning och implementering kan resultera i finansiella misslyckanden. LÄS MER

  5. 15. "Sharing is caring" : Kundengagemang som mål med content marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Lejla Mujezinović; Alva Laurén; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort att den traditionella marknadsföringen börjat tappa sin effekt och digital marknadsföring som det trendiga marknadsföringskonceptet content marketing har vuxit sig starkare. Trots att content marketing inte längre är ett nytt fenomen saknas det en enhetlighet från forskares definition av konceptet. LÄS MER