Sökning: "kundengagemang"

Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser innehållade ordet kundengagemang.

  1. 16. Kunden har alltid makt : – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jacob Cedergren; Christin Rampeltin Molin; [2021]
    Nyckelord :Customer Empowerment; Customer Power; Customer Focus; Customer Orientation; Retail; Retail Industry; Customer Empowerment; Kundmakt; Kundfokus; Kundorientering; Retail; Retailbransch;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har alltid makt – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.    Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi    Författare: Jacob Cedergren och Christin Rampeltin Molin    Handledare: Anna Ljung och Akmal Hyder   Datum: 2021– januari      Syfte: Syftet med studien är att undersöka och analysera företagens uppfattning av Customer Empowerment och dess inverkan på företag inom retailbranschen. LÄS MER

  2. 17. Negativa kundreaktioner på Facebook : En studie om Adlibris digitala marknadsföringskampanj med Camilla Läckberg

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oliver Graff; Johan Baude; [2021]
    Nyckelord :Kundengagemang; Negativt kundengagemang; Sociala medier; Digitala marknadsföringskampanjer; Facebook; Adlibris;

    Sammanfattning : Studien syftar att undersöka hur olika faktorer får kunder att uttrycka negativa åsikter om företag på sociala medier i samband med digitala marknadsföringskampanjer. Genom att studera kommentarer på Facebook avseende Adlibris digitala marknadsföringskampanj med Camilla Läckberg ämnar studien att utvidga den teoretiska förståelsen för negativt kundengagemang och bygga vidare på tidigare forskning. LÄS MER

  3. 18. En skattjakt i camping- och hotellbranschen : En kvalitativ marknadsundersökning av AR-Gamification i camping- och hotellverksamheter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Fredriksson; Rebecka Sandberg; [2020]
    Nyckelord :Augmented Reality; Gamification; TAM; Marknadsundersökning; Camping; Hotell;

    Sammanfattning : Användandet av tekniska verktyg förutspås vara en viktig del av hur camping- och hotellverksamheter utvecklar sina kundrelationer. Existerande forskning fokuserar mestadels på Augmented Reality och gamification som separata koncept. LÄS MER

  4. 19. Residential electricity network tariffs in Sweden : A Survey and Commentary

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mohamed Sheikh Abdi; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Network charges need to paid for running electricity distribution networks. Network charges (tariffs) can be set to depend on not just total transferred energy, but on when it is transferred or the highest average power that is transferred over some period. LÄS MER

  5. 20. Grassroots : Konceptdesign av donationsapp med fokus på användbarhet och användarupplevelse

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle; Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anton Fischer; [2020]
    Nyckelord :Teknisk design; användarcentrerad design; användarupplevelse; informationsarkitektur; användargränssnitt; användbarhet; produktdesign; service design;

    Sammanfattning : Sommaren 2019 läste jag om Project Vesta, en organisation som ville motverka klimatförändringarna genom att sprida olivinsten över världens tropiska stränder,vilket skulle binda koldioxid från haven och atomsfären genom kemiska processersom sker på grund av olivinstenens egenskaper. Detta gav mig idén att jag skulle vilja kunna donera pengar till organisationen och få se när de täcker en strand med denna mineral, så att jag verkligen kunde känna att jag bidragit genom att få se hur det sågut före och efter. LÄS MER