Sökning: "kundens beslutsprocess"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kundens beslutsprocess.

  1. 1. Att påverka genom kontext : En kvalitativ studie om hur digitala marknadsföringsbyråer använder kontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Wengelin; Johan Söderberg; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföringsbyrå; kontextuell annonsering; kundens beslutsprocess; tematisk annonsering; sökannonsering; AIDA-modellen; digital marknadsföring; intresse; uppmärksamhet; önskan; handling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur digitala marknadsföringsbyråer arbetar medkontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess.Teori om digitala marknadsföringsbyråer, kontextuell annonsering och kundens beslutsprocesshar tillämpats, samt en för undersökningen skapad analysmodell. LÄS MER

  2. 2. Den stora affären : En kvalitativ undersökning på kundens val av fastighetsmäklare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Bergh; Cecilia Risvall; [2018]
    Nyckelord :beslutsprocess; företagsekonomi; fastighetsmäklare; fastighetsköp;

    Sammanfattning : För många är bostadsaffären den största och viktigaste affär de kommer genomföra under sin livstid. Eftersom denna affär har så pass stor betydelse väljer de flesta att anlita en fastighetsmäklare som stöd och hjälp under sin försäljning. LÄS MER

  3. 3. Den digitala kundresan : Hur digitala enheter influerar kunders beslutsprocess och upplevelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sally Russell; Amanda Rodling; [2018]
    Nyckelord :Företagsekonomi; Marknadsföring; Kundbeteende; Sportkläder; Beslutsprocess; Kundresa; Digital kundresa; Digitala kanaler; Digitala enheter; Kundupplevelse; E-handel; Touchpoints; Multichannel; Omnichannel; Sportmode;

    Sammanfattning : Den digitala utveckling som har genomsyrat 2010-talet har påverkat många aspekter av samhället. En tydlig aspekt är att ökad e-handel har förändrat förutsättningar både för företag och konsumenter. LÄS MER

  4. 4. Är ett fordons miljöegenskaper åsidosatta? : En kvalitativ studie om vad kunder prioriterar vid köp av fordon

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Filip Svensson; Pontus Vernberg; [2017]
    Nyckelord :Marknadsföring; fordonsbransch; miljöfordon; beslutsprocess; image; dilemma;

    Sammanfattning : Enligt statistik ökar den svenska befolkningen i antal och samtidigt ökar sysselsättningen i Sverige. Avståndet mellan hemmet och arbetsplatsen ökar som i sin tur ökar behov av transporter och statistik visar att antalet personbilar i trafiken ökar till antal. LÄS MER

  5. 5. Reservdelslogistikens kamp mot kostnader : Drivande krafter vid en centralisering

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Joakim Nevalainen; Pär Jonsson; [2010]
    Nyckelord :Reservdelslogistik; drivkraftmodellen; centralisering; kundens beslutsprocess; B2B; informationsteknologi.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är utreda hur en ökad centralisering av Komatsu Forests reservdelslogistik kan bidra till minskad kapitalbindning samt ge större möjligheter till flexibilitet och kundanpassning i den fysiska distributionen. Idag distribuerar Komatsu Forest reservdelar från sitt centrallager till 21 stycken olika servicedepåer som drivs av dotterbolaget Komatsu Forest Sweden och som har till uppgift att leverera till alla kunder på den svenska marknaden. LÄS MER