Sökning: "kundens inverkan"
Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden kundens inverkan.
1. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER
2. Investering i social hållbarhet : Mätningsutmaningar för sociala investeringar inom fastighetsbranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : The work with sustainability has mostly focused on the environmental and economic aspects, while the social dimension has been neglected. There is no definitive definition of what social sustainability work entails and there is a lack of financial measurement tools to assess social investments. LÄS MER
3. Revisorsrotation och revisionskvalitet : Revisorers och revisionskunders perspektiv
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Revisorer ska säkerställa att företags finansiella information är rättvisande. Dock har situationer förekommit där revisorers ställning har ifrågasatts. Till följd av detta har rotation både på individ- och byrånivå implementerats i Sverige och är sedan år 2009 regelbaserad. LÄS MER
4. Potential benefits of implementing demand response into Vattenfall’s district cooling grid in Uppsala, Sweden
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Lately, there has been an increased cooling demand in Vattenfall’s district cooling (DC) network in Uppsala, Sweden. This especially occurs on warmer summer days, during so-called peak demand periods, where there is limited cooling capacity combined with limited distribution capacity in the network. LÄS MER
5. KUNDENS UPPLEVDA VÄRDE UNDER HÖG INFLATION
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Research question: How does customer perceived value of environmental products change during high inflation? Purpose: The purpose of this study is to analyse if and how customer perceived value, concerning environmentally friendly products, could change based on the consequences of a high inflation. Method: The method used for this study is a mixed-method where both quantitative and qualitative data is collected. LÄS MER