Sökning: "kundens köpprocess"
Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade orden kundens köpprocess.
6. Vitvaror i en digital värld : En fallstudie om vitvarubranschen och dess kunder
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Vitvaror i en digital värld - En fallstudie om vitvarubranschen och dess kunder. Syfte: Studien ämnar kartlägga på vilka sätt kundens beteende har förändrats inom vitvarubranschen med tanke på e-handelns utveckling. LÄS MER
7. En sömlös upplevelse - från recept till färdig rätt : En kvantitativ studie om omnikanalers påverkan på kundbeteende i livsmedelsbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Problemformulering: Digitaliseringen har bidragit till utökad kanalanvänding i kundens köpprocess och har medfört att kunder ställer krav på att upplevelsen ska vara likartad i samtliga kanaler. Det är integreringen mellan kanaler som skapar omnikanaler. LÄS MER
8. Köpbeteende i integrerade handelskanaler : En kvantitativ studie om integrerade handelskanaler & dess påverkan på kundens köp av elektronikprodukter
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Uppkomsten av internet och smarta teknologier har lett till en strukturomvandling kring kom-munikationen mellan kunder och företag. Internet har inneburit nya handelskanaler så som on-line butik, mobila applikationer med mera. Företag erbjuder således allt fler olika handels-kanaler för att nå ut till kunder. LÄS MER
9. Jakten på den perfekta sportbehån : En studie om produktkategorisering utefter fysisk aktivitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Denna uppsats har till syfte att redogöra hur en produktkategorisering för sportbehåar kan genomföras, samt hur dess produktkommunikation kan utformas för material i butik. Undersökningen bygger på en kvantitativ metod, där främst en enkätundersökning och konkurrentanalys ligger i fokus. LÄS MER
10. Prisetikettens roll i kundens köpprocess - En kartläggning av kundernas användande av prisinformation i den svenska dagligvaruhandeln
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : When patrolling grocery stores, customers engage in a purchase situation where they face great amounts of information, whereof price is one. This paper intends to shed light on the price information search behavior that customer's exhibit before choosing their products in grocery stores. LÄS MER