Sökning: "kundens köpprocess"

Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade orden kundens köpprocess.

  1. 6. Vitvaror i en digital värld : En fallstudie om vitvarubranschen och dess kunder

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Wallin; Emil Wallunger; [2018]
    Nyckelord :Vitvaror; köpprocess; e-handel; process; strategi; digitalisering;

    Sammanfattning : Titel: Vitvaror i en digital värld - En fallstudie om vitvarubranschen och dess kunder. Syfte: Studien ämnar kartlägga på vilka sätt kundens beteende har förändrats inom vitvarubranschen med tanke på e-handelns utveckling. LÄS MER

  2. 7. En sömlös upplevelse - från recept till färdig rätt : En kvantitativ studie om omnikanalers påverkan på kundbeteende i livsmedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Andersson; Rebecca Neilan; Vilma Nordén; [2017]
    Nyckelord :Omnichannel; omnishopper; value; loyalty; hedonism; utilitarism; involvement; shopping motives; Omnikanal; omnishopper; värde; lojalitet; hedonism; utilitarism; engagemang; shoppingmotiv;

    Sammanfattning : Problemformulering: Digitaliseringen har bidragit till utökad kanalanvänding i kundens köpprocess och har medfört att kunder ställer krav på att upplevelsen ska vara likartad i samtliga kanaler. Det är integreringen mellan kanaler som skapar omnikanaler. LÄS MER

  3. 8. Köpbeteende i integrerade handelskanaler : En kvantitativ studie om integrerade handelskanaler & dess påverkan på kundens köp av elektronikprodukter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lisa Hedenström; Nina Jakobsen; [2016]
    Nyckelord :omnichannel; multichannel; Köpbeteende; handelskanaler; elektronikprodukter;

    Sammanfattning : Uppkomsten av internet och smarta teknologier har lett till en strukturomvandling kring kom-munikationen mellan kunder och företag. Internet har inneburit nya handelskanaler så som on-line butik, mobila applikationer med mera. Företag erbjuder således allt fler olika handels-kanaler för att nå ut till kunder. LÄS MER

  4. 9. Jakten på den perfekta sportbehån : En studie om produktkategorisering utefter fysisk aktivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MAJA PAPPINEN; EMMA FERDINIUS; STINA GÖRANSSON; [2014]
    Nyckelord :Produktkommunikation; produktkategorisering; sportbehå; bröst; byst; fysisk aktivitet;

    Sammanfattning : Denna uppsats har till syfte att redogöra hur en produktkategorisering för sportbehåar kan genomföras, samt hur dess produktkommunikation kan utformas för material i butik. Undersökningen bygger på en kvantitativ metod, där främst en enkätundersökning och konkurrentanalys ligger i fokus. LÄS MER

  5. 10. Prisetikettens roll i kundens köpprocess - En kartläggning av kundernas användande av prisinformation i den svenska dagligvaruhandeln

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Axel Törnvall; Marcus Karlsson; [2014]
    Nyckelord :PRICE INFORMATION SEARCH; CUSTOMER PURCHASING PROCESS; CONSUMER BEHAVIOR; EYE-TRACKING;

    Sammanfattning : When patrolling grocery stores, customers engage in a purchase situation where they face great amounts of information, whereof price is one. This paper intends to shed light on the price information search behavior that customer's exhibit before choosing their products in grocery stores. LÄS MER