Sökning: "kundens påverkan på Relationsmarknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kundens påverkan på Relationsmarknadsföring.
1. Engagerande innehåll : En studie om hur innehåll påverkar engagemang på företaget Estrids Instagram-konto
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Med det ökade användandet av visuellt baserade sociala medier har Instagram blivit en viktig plattform för företag att skapa och stärka relationer med sina kunder. Genom att skapa innehåll baserat på kundens behov kan öka kundengagemanget vilket i sin tur har stor påverkan på kundrelationen och företagets försäljning. LÄS MER
2. En studie om kundupplevelsen av Software-as-a-Service
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund Mjukvaruindustrin har vuxit och fortsätter växa i en hög takt och allt fler tjänster erbjuds som molnbaserade prenumerationer, Software-as-a-Service (SaaS). Forskning menar att produkterna som erbjuds mer eller mindre innehåller samma funktionalitet så leverantörer måste lägga fokus på kundupplevelsen för att fortsätta vara konkurrenskraftiga. LÄS MER
3. HR MED SLUTKUNDSPERSPEKTIV - En kvalitativ studie om HR:s påverkan på kundnöjdhet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syfte: Att undersöka hur HR:s verksamhet kan utvecklas för att möta kundens ökade krav och hur HR på så sätt kan bidra till verksamhetens affärsresultat. Teori: Det transaktionella och det relationella har använts som övergripande teoriperspektiv. LÄS MER
4. Avskaffandet av revisionsplikten för små aktiebolag : Vilken påverkan har skett hos mindre revisionsbyråer?
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studien behandlar vad som hänt efter den 1 november 2010 då revisionsplikten avskaffades för små aktiebolag i Sverige. I april 2010 lade regeringen fram en proposition om en frivillig revision till riksdagen som trädde i kraft 1 november samma år. LÄS MER
5. Gift med din kund? : En studie om relationens påverkan på kundens verksamhetsstyrning och revisionsbyråns marknadsföring
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Övergången från produktorienterade till tjänsteorienterade företag tillsammans med att revisorn har fått bredare arbetsuppgifter har gjort att relationen och interaktionen mellan företag och kunder har fått en allt större betydelse. En revisor kan idag erbjuda mer en endast revision och redovisning, vilket har gjort att revisorerna har blivit en typ av konsulter. LÄS MER