Sökning: "kundens roll i projekt"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden kundens roll i projekt.

  1. 1. Framgångsfaktorer för en mellanprojektsrelation och mellanmänskliga relationer mellan kundens projektgrupp och systemleverantörens projektgrupp under införande av mobila betalningslösningar : En fallstudie av ett projekt mellan Ålandsbanken och Crosskey

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Adelina Engman; [2023]
    Nyckelord :project management; inter-personal relationships; inter-organizational communication; inter-personal communication; inter-project relationships; mobile banking solutions; inter-organizational relationship; inter-team relationship;

    Sammanfattning : Mobila betalningslösningar har blivit allt populärare och för att banker inte ska tappa konkurrenskraft behöver de införa olika mobila betalningslösningar som efterfrågas av bankernas kunder. En utmaning vid införande av mobila betalningslösningar är att det är många aktörer som är delaktiga i införandeprocessen. LÄS MER

  2. 2. Grupputveckling, lärande och motivation inom projekt : Hur gör vi det bättre tillsammans?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sharam Zada; [2023]
    Nyckelord :project management; motivation; group development; learning; organisational learning; lessons learned; project; Projektledning; motivation; grupputveckling; lärande; projekt; organisationellt lärande;

    Sammanfattning : Grupputveckling, lärande och motivation är tre faktorer som är avgörande för att driva framgång i en organisation, oavsett storlek eller bransch. I dessa tider där allt fler arbeten utförs i projektform med fysiska eller virtuella grupper blir förståelsen för dynamiken mellan dessa tre faktorer allt viktigare. LÄS MER

  3. 3. Relationen mellan designkvalitet och designintention : En tillämpning av design quality evaluation (DQE) i påbyggnadsprojekt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Arkitektur och vatten

    Författare :Emanuel Johansson; [2021]
    Nyckelord :Architecture; design intention; design quality; design quality evaluation DQE ; vertical extensions of buildings; Arkitektur; designintention; designkvalitet; design quality evaluation DQE ; påbyggnation;

    Sammanfattning : Påbyggnation är en typ av hållbar stadsutveckling som blir allt vanligare i Sverige. Ett av de gemensamma målen vid påbyggnation, likt andra byggprojekt, är att uppnå en viss förbestämd kvalitet. Designkvalitet kan ses som en del av kvalitetsmålet. LÄS MER

  4. 4. Realiseringen av en mobilitetshubb : Hur en fastighetsutvecklares affärsvärde påverkas av investeringen

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Sandra Fiedorowicz; Elin Ziegler [email protected]; [2021]
    Nyckelord :Mobility hub; property developer; business value; mobility; investment cost; Mobilitetshubb; fastighetsutvecklare; affärsvärde; mobilitet; investeringskostnad;

    Sammanfattning : I samhället pågår en trendförflyttning som innebär; ett ökat antal elektrifierade och energieffektivare fordon, ökad förnybar energi och utvecklingen av ett transporteffektivt samhälle. Anledningen till trendförflyttningens aktualitet är en kombination av att urbaniseringen fortsatt ökar och att transportsektorns utsläppsnivåer måste minska för att nå klimatmålen till år 2030. LÄS MER

  5. 5. Phantom 4 och dess användningsområden inom byggbranschen

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Ricky Lind; Martin Magnusson; [2020]
    Nyckelord :Phantom 4; Drönare; UAV; GPS; RTK; GNSS;

    Sammanfattning : Begreppet drönare för de flesta utomstående förknippas oftast med hobbyverksamhet i form av foto- och videoskapande. Det senaste åren har allt fler byggföretag valt att satsa på arbetsmetoder där drönare tillåts ersätta befintlig utrustning. LÄS MER