Sökning: "kundens synvinkel"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden kundens synvinkel.

  1. 1. Den kvinnliga konsumentens upplevelse av förtroendeprocessen på ett modeinriktat e-handelsföretags webbutik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lovisa Berlind; Isabelle Holm; [2020]
    Nyckelord :förtroende; förtroendeprocessen; kvinnliga konsumenten; kognitivt förtroende; e-handel; webbutik.; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Retailbranschen har under de senaste åren genomgått en radikal förändring där allt större fokus har flyttats mot e-handeln. E-handelskonsumenter upplever ofta en osäkerhet och en känsla av risktagande på grund av orealistisk produktexponering, inkorrekt produktinformation, osäkerhet kring betalning, datainsamling samt produkternas kvalitet och material. LÄS MER

  2. 2. Service Recovery inom telekombranschen - Hantering av eWOM

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Allan Mohammad; Jens Olsson; [2019]
    Nyckelord :Service Recovery; eWOM; telecom; customer satisfaction; WOM; marketing;

    Sammanfattning : Titel: Service Recovery inom telekombranschen - Hantering av eWOM Nivå: C-uppsats inom företagsekonomi Författare: Allan Mohammad & Jens Olsson Handledare: Akmal Hyder & Michelle Rydback Datum: 2019 - juni Syfte: Syftet är att analysera hur telekomföretag hanterar negativ eWOM genom arbetet med Service Recovery. Metod: Studien präglas av en kvalitativ forskningsmetod där datainsamlingen utgörs av tio semistrukturerade intervjuer som sedan bearbetats. LÄS MER

  3. 3. Sociala Medier – Utifrån ett marknadsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Leonard Pauve; [2019]
    Nyckelord :Sociala Medier SM ; Facebook; Användare; User Generated Content UGC ; Disruptiva teknologier; Twitter; Kommunikation; Dialog; Servicescape; Relationsmarknadsföring.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera och klarlägga SM ur ett marknadsföringsperspektiv. Detta görs genom att redogöra för dess karaktär samt studera möjligheter och svårigheter som kretsar kring fenomenet. Metoden som använts är kvalitativ och studien bygger på samlad empiri från fem intervjuer. LÄS MER

  4. 4. A case study of the reduction of district heating energy consumption in a residential building in Örebro (Sweden)

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Laura PEREZ CASADO; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : One of the major challenges to be faced in the energy supply sector is related to the requirement of matching the demand side. This is especially the case for the countries characterized by a high share of renewable energy sources. Among the renewable energy sources the use of wind power and photovoltaics has a priority. LÄS MER

  5. 5. Sinnenas betydelse för varumärkesposition : En fallstudie av FIKAs strategiska position på den amerikanska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Marie Carlsson; [2015]
    Nyckelord :Varumärke; Varumärkesidentitet; Positionering; Differentiering; Sinnemarknadsföring; Sinnesuttryck; Sinnessensationer.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbete, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, kurskod 2FE73E, VT 2015. Författare: Marie Carlsson Handledare: Martin Amesteus Titel: Sinnenas betydelse för varumärkesposition- En fallstudie av FIKAs strategiska position på den amerikanska marknaden. LÄS MER