Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Förhandlingsstrategier hos fastighetsmäklare : En studie av anpassning till kundbeteende inom förmedlingsprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Förhandlingsstrategier hos fastighetsmäklare: En studie av anpassning till kundbeteende inom förmedlingsprocessen. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER
2. Gråzoner inom fastighetsmäklarbranschen : en studie om vad som anses etiskt ur ett kundperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: Gray areas in the real estate brokerage industry - a study of what is considered ethical from a customer perspective. Level: Bachelor's degree in business administration Authors: Maximilian Eriksson and Elias Swartswe Supervisor: Lars-Johan Åge Date: 2023 – May Aim: The aim of this study is to examine the gray area between practices in the real estate profession that are legal versus illegal, yet perceived as unethical versus ethical by clients. LÄS MER
3. Om Mäklarens Personliga Ansvar skulle Avskaffas
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Fastighetsmäklare har länge haft personligt ansvar för bland annat fel, missuppfattningar och utelämnad information, som sker under försäljningsprocessen. Det finns däremot en pågående debatt om huruvida en mäklares personliga ansvar skulle avskaffas. LÄS MER
4. Upplevt värde av en fastighetsmäklares tjänster : vilka skillnader finns det mellan köpare respektive säljare
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna studie undersöker kunders totalt upplevda servicekvalitet gällande enfastighetsmäklare och hans eller hennes tjänster. Syftet är att undersöka det upplevda värdethos privatpersoner som har köpt eller sålt en privatbostad via en fastighetsmäklare. LÄS MER
5. Så skapas kundlojalitet : Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Så skapas kundlojalitet: Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lucas Håkansson och Emilio Silva Aresti Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022- maj Syfte: Syftet med denna kvalitativa studie är att skapa en djupare förståelse för hur fastighetsmäklarföretag i Uppsala arbetar för att skapa kundlojalitet genom de tre begreppen kundnöjdhet, varumärkestillit och varumärkesuppfattning. Metod: Denna studie har använt sig utav en kvalitativ metod där fem kontorschefer hos fastighetsmäklarföretag i Uppsala har intervjuats. LÄS MER